استقبال بازدیدکنندگان از موزه قرآن مدینه
کد خبر: 3628862
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

استقبال بازدیدکنندگان از موزه قرآن مدینه

گروه بین‌الملل: «حمزه موسی آدم» مدیر موزه قرآن مدینه منوره، تصریح کرد: این موزه از سال 2015 میلادی تاکنون بیش از دو میلیون بازدید‌ کننده داشته است.


بازدید دو میلیون نفر از موزه قرآن در مدینه / در حال تکمیل

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی(AA)، موزه قرآن مدینه منوره، در ماه سپتامبر سال 2015 میلادی بنا شده و نسخ خطی نادری از قرآن کریم را در خود جای داده است.
در این موزه به حجاج بیت الله الحرام و دیگر گردشگران خارجی اطلاعاتی به 13 زبان مختلف دنیا در خصوص قرآن‌های دستنویس ارائه می‌شود.
حمزه موسی آدم، مدیر موزه قرآن مدینه منوره، طی سخنانی با بیان این که 57 نسخه خطی نادر در 13 سالن این موزه جای گرفته است، گفت: قدیمی‌ترین قرآن خطی موجود در این موزه در سال ۴۸۸ هجری قمری توسط «علی ابن محمد البطلیوسی» و به خط مغربی نگاشته شده است. همچنین در این موزه یکی از بزرگترین نسخ خطی قرآن متعلق به دو قرن پیش نیز وجود دارد که وزن آن 154 کیلوگرم است.
آدم در ادامه با اشاره به این موضوع که از سال 2015 تاکنون این موزه مورد بازدید بیش از دو میلیون نفر قرار گرفته است، افزود: در سال جاری همزمان با اعزام حجاج به سرزمین وحی انتظار می‌رود که افزایش چشمگیری در این آمار مشاهده شود.

captcha