انفجار انتحاری در ننگرهار افغانستان/ 8 کشته و 57 زخمی
کد خبر: 3746054
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

انفجار انتحاری در ننگرهار افغانستان/ 8 کشته و 57 زخمی

گروه بین‌الملل ـ در پی انفجار انتحاری در شهرستان مهمند ولایت ننگرهار در شرق افغانستان دست کم 8 نفرکشته و 57 زخمی دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کرد: یک عامل انتحاری پس از ظهر امروز سه‌شنبه خود را میان جمعیت تظاهر‌کنندگان در شهرستان مهمند‌دره این ولایت منفجر کرد که در اثر آن 8 تن جان باخته و دست‌کم 57 نفر دیگر زخمی شدند.

این درحالی است که سهراب قادری، عضو شورای ولایتی ننگرهار نیز گفت: 45 تن در این حمله انتحاری کشته و زخمی شده‌اند که زخمی‌ها به بیمارستان‌های محلی منتقل شده اما احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

یک مقام امنیتی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، به آناتولی گفت که در زمان وقوع انفجار انتحاری صدها تن در تجمع حضور داشتند که شمار جان‌ باختگان این رویداد به بیشتر از پانزده تن می‌رسد.

گفته می‌‍شود شماری از مردم شهرستان مهمنددره ولایت ننگرهار تظاهراتی را علیه یک فرمانده پلیس محلی به نام «بلال پاچا» در این منطقه برپا کرده و خواستار برکناری وی شده بودند. مردم منطقه مدعی اند که او «به مردم زورگویی می‌کند و در آزار واذیت مردم دست دارد».

ترور رئیس دادگاه کیفری
 
خبر دیگری از افغانستان حاکیست، فضل کریم حنفی، رئیس دادگاه کیفری شهر غزنی در کابل پایتخت افغانستان هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته و کشته شد.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی در شرق افغانستان امروز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد که فضل کریم حنفی، رئیس دادگاه کیفری این شهر در کابل، پایتخت این کشور در حمله افراد مسلح ناشناس جان خود را از دست داده است.

وی عاملان این حادثه را «دشمنان وطن» خوانده اما نگفت که چه گروهی این مقام قضایی را به قتل رسانده است.

گفتنی است برخی منابع افغانستان اعلام کرده بودند که مسئولان بسیاری از نهادهای دولتی در شهر غزنی، پس از حمله اخیر طالبان به این شهر، در کابل به سر می‌برند.

انتهای پیام
captcha