امنیت ما مرهون شهداست/ از تهدید و تحریم نمی‌ترسیم
کد خبر: 3762697
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
سیدحسن نصرالله:

امنیت ما مرهون شهداست/ از تهدید و تحریم نمی‌ترسیم

گروه بین‌الملل ــ سید‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: امنیت ما مرهون شهداست و از تهدید و تحریم هراسی نداریم.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری ال‌بی‌سی لبنان؛ سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز شهید اعلام کرد: به خاطر مقاوت ارتش و ملت و توانایی‌های موشکی، هیچ‌کس جرئت تجاوز به لبنان را ندارد و هرکس جرئت تجاوز داشته باشد، حتما جواب آن را خواهیم داد. ما اجازه نخواهیم داد دشمن مجددا وارد لبنان شود.

وی در ادامه افزود: اسرائیل مدت‌ها در پی تضعیف قدرت موشکی لبنان بود و با تهدید و تحریم سعی داشت جلوی پیشرفت‌های موشکی ما را بگیرد. وی گفت: نتانیاهو که دارای قدرت هسته‌ای است، تحمل قدرت موشکی حزب‌الله را ندارد.

حسن نصرالله در ادامه سخنان خود گفت: از تهدید و تحریم نمی‌ترسیم، حتی اگر مجبور شویم خانه‌های خود را بفروشیم.

وی ضمن تقبیح عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل گفت: امید ما و ملت ما به کشورهای حوزه مقاومت است.

وی همچنین مارک بودیب، شطرنج‌باز لبنانی که از بازی در برابر یکی از شطرنج‌بازان اسرائیلی خودداری کرده بود را ستود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد که یکی از دلایل تحریم‌ها علیه ایران، حمایت ایران از مسئله فلسطین است و ایران مانند کشورهای عربی از این مسئولیت شانه خالی نکرد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: اگر مقاومت سوریه نبود، نتانیاهو وارد دمشق می‌شد، اما با وجود ظلم کشورهای عربی در حق سوریه، این کشور همچنان موضع حمایت‌گرانه خود در برابر فلسطین و مقاومت را تغییر نداده است.
وی همچنین اظهار کرد: در ابتدا میشل عون، رئیس جمهور لبنان پیشنهاد تشکیل دولتی با 32 وزیر را ارائه کرد، اما سعد حریری، نخست وزیر این کشور پیشنهاد فوق را رد کرد.
دبیر کل حزب‌الله با بیان اینکه تواضع در لبنان اشتباه است، افزود: ما حق داشتیم 10 وزیر داشته باشیم و می‌توانستیم بر این تعداد اصرار کنیم، اما این کار را نکردیم، چون وضعیت اقتصادی کشور را می‌دیدیم.
وی تاکید کرد: ما از حضور سنی‌های مستقل در دولت جدید استقبال می‌کنیم، سنی‌های 8 مارس همیشه در کنار مقاومت و حامی فلسطین بوده‌اند و ما به آنها افتخار می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha