سیدحسن نصرالله: همه بحران‌های منطقه برای فراموشی فلسطین است
کد خبر: 3612623
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹

سیدحسن نصرالله: همه بحران‌های منطقه برای فراموشی فلسطین است

گروه بین‌الملل: دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهدافِ جنگ‌هایی که در منطقه ما جریان دارد، آماده‌سازی همه زمینه‌ها برای سازشی به نفع دشمن صهیونیستی و به ضرر فلسطینی‌ها است.

سیدحسن نصرالله: همه بحران‌های منطقه برای فراموشی فلسطین است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از العالم، «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر امروز، دوم تیرماه، در سخنانی که به مناسبت روز جهانی قدس ایراد کرد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت ایثارگری‎های ملت ایران و برپایی نظام جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد.
وی افزود: آخرین روز جمعه ماه رمضان بهترین روز‌ی است که امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس انتخاب کرد، قدس مسئله‌ای است که امروز مسئولیت آن بر عهده همه انسانیت و امت اسلامی است.
نصرالله در ادامه تصریح کرد: از روزی که امام خمینی (ره) روز جهانی قدس را اعلام کردند، این روز با راهپیمایی و مراسم و سایر فعالیت‌ها زنده نگه داشته می‌شود تا پیام واضحی هر سال برای جهانیان ارسال شود.
دبیرکل حزب الله لبنان، در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اهدافِ جنگ‌هایی که در منطقه ما جریان دارد، آماده‌سازی همه زمینه‌ها برای سازشی به نفع دشمن صهیونیستی و به ضرر فلسطینی‌ها است.
سیدحسن نصرالله اعلام کرد که سوریه در محور مقاومت جایگاه مرکزی دارد و از حامیان اصلی جنبش‌های مقاومت است و در برابر هرگونه راه کاری که به دنبال از بین بردن آرمان فلسطین باشد، می‌ایستد. هدف از جنگ یمن سیطره و هیمنه بر این کشور است.
دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرد که ایران حامی اصلی فلسطین و جنبش های مقاومت در منطقه است و این حمایت‎ها با وجود تحریم های اقتصادی، فشارهای سیاسی، توطئه‎ها برای انزوای ایران و تبدیل ان به دشمن اصلی به جای اسرائیل و کشاندن جنگ به داخل ایران به وسیله گروه های تروریستی ادامه دارد.
 نصرالله با اشاره به اینکه وليعهد جديد سعودي قصد دارد با استفاده از گروه‌هاي تکفيري جنگ را به داخل ايران بکشاند، تصریح کرد: رژیم سعودی، ضعیف تر، ناتوان تر و بزدل تر از آن است که بتواند به جنگ جمهوری اسلامی ایران برود. 
 دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به ایستادگی محور مقاومت در برابر طرح های سازش گفت: سوریه، مانعی در برابر هرگونه سازش فراگیر عربی با اسرائیل است. 
وی با اشاره به این که  ترکیه به دستور آمریکا و به امیدِ براندازی دولت عراق، به داعش کمک کرد، تاکید کرد: وقتی عراق به وضوح اراده سیاسی خود را آشکار ساخت و تاکید کرد که حاضر نیست در فرایند نابودی مسئله فلسطین شریک شود، داعش را به جان این کشور انداختند تا عراق را نابود کند. وی افزود:
نصرالله همچنین اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل جنگ یمن، وجود جریان‌های ملی گرای اسلامی است که در موضوع جنگ با دشمن اسرائیلی، موضعی ثابت دارند. 
وی افزود: امروز یمن، درگیر جنگی است که هدف از آن، ریشه‌کن کردن جریان‌هایی است که حاضر نیستند مسئله فلسطین را بفروشند.
سیدحسن نصر الله در ادامه تصریح کرد: هدفِ اساسی از تمامی آن چه در منطقه می گذرد، مأیوس کردن ملت فلسطین و ناچار کردن فلسطینی ها به دست کشیدن از حقوق و مقدسات خویش است. 
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: سختی‌ها، محاصره، گرسنگی، قطع برق، بازداشت‌ها، کشتار به بهانه‌های واهی، قطع روابط با کرانه باختری، شهرک‌نشینی، یهودی‌سازی قدس، تخریب منازل و غصب اراضی همه‌ اینها با هدف مأیوس کردن ملت فلسطین و رهبران آن بوده تا از هدف اصلی (آزادی فلسطین) منحرف شده و به ناچیز راضی شوند.
وی به جنگ عربستان علیه یمن اشاره کرد و گفت: جنگ علیه یمن چندین علت دارد، اما مهمترین دلیل ادامه جنگ این است که طرف‌های کنونی در یمن نمی خواند عربستان بر یمن سیطره یابد، بلکه دولت وحدت ملی و مشارکت همگان را خواستارند، اما عربستان و حامیان آن وجود جریان‌های اسلامی ـ یمنی و قومیت ملی را نمی‌خواهند. یمن موقعیت استراتژیک و خیلی مهمی دارد که مهم‌ترین آن باب المندب است. مردم یمن در کنار ملت فلسطین هستند و به همین دلیل جنگ علیه یمن را آغاز کردند.
نصرالله افزود: همین ترامپ سال گذشته هنگام تبلیغات انتخاباتی گفته بود که این باراک اوباما و هیلاری کلینتون بودند که داعش را ساختند، عربستان با اشاره آمریکا از آن حمایت مالی کرد و ترکیه نیز تسهیلات را در این زمینه فراهم کرد.
وی تاکید کرد که موضع رهبری ایران در رابطه با آرمان فلسطین اعتقادی است و ایران برای همیشه از جنبش‌های مقاومت در منطقه حمایت خواهد کرد.
نصر الله در واکنش به اظهارات برخی‌ها درباره انزوای ایران در جهان گفت: ایران منزوی نشد، بلکه در مقابل تحریم ها ایستاد و قدرت و صنایع خود را افزایش و گسترش داد و به صورت قوی‌تر در منطقه حاضر شد. ایران با تروریسم مسامحه نخواهد کرد و شدیدا به آن پاسخ خواهد داد. جنگ تروریسم با ایران محکوم به شکست است و نتایج عکسی برای آن خواهد داشت. ایران مواضع تروریست ها در دیرالزور سوریه را به دقت هدف حمله موشکی قرار داد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر این که در نهابت این ملت فلسطین است که مورد هدف می‌گیرد به کنفرانس امنیتی هرتزلیا و نشست رهبران اسرائیلی اشاره کرد و گفت: آنها اعتقاد دارند که قدس پایتخت ابدی اسرائیل است و فلسطین فقط به «غزه» مختصر می‌شود و بازگشت حتی یک آواره هم ممنوع است و مرز با اردن نیز باید برای اسرائیل باشد.
نصرالله در ادامه به بحران‌های جهان اسلام اشاره کرد و گفت: در لیبی جنگ داخلی است، در بحرین معترضان به شدت سرکوب می‌شوند و در عربستان در شهرک العوامیه درگیری‌ها و سرکوب‌ها ادامه دارد تا جایی که هم مردم و هم دولت‌های منطقه از این بحران‌ها خسته شده‌اند و مسئله فلسطین از دائره اهتمام خارج شده است.
captcha