درخواست کمک جهانی برای توقف آزار مسلمانان چین
کد خبر: 3778687
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱

درخواست کمک جهانی برای توقف آزار مسلمانان چین

گروه بین‌الملل ــ رئیس انجمن جهانی اویغور از جهان اسلام خواست تا نسبت به فشار به دولت چین برای پایان دادن به آزار مسلمانان ایغور در منطقه سین‌کیانگ اقدام کنند.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری UNA؛ دولکان عیسی، رئیس انجمن جهانی اویغور، دیروز، جمعه، در یک گفت‌وگوی روزنامه‌ای گفت: واکنش جهان اسلام نسبت به بحران کنونی مردم اویغور ناامیدکننده است. زمانی که کشورهای غربی درباره این موضوع به شکل علنی سخن می‌گویند و فعالیت می‌کنند، کشورهای دارای اکثریت مسلمان نسبت به این قضیه، کم‌توجه یا کاملاً بی‌توجه هستند.

وی افزود: مردم اویغور سختی‌های بسیاری متحمل می‌شوند که بیشتر مشکلات آن‌ها ناشی از مسلمانان بودن اکثریت جمعیت است.

رئیس انجمن جهانی اویغور افزود: دولت چین مسلمانان این منطقه را از روزه گرفتن یا رفتن به حج منع می‌کنند. همچنین کودکان آن‌ها را از آموزش‌های دینی اسلامی و رفتن به مساجد محروم می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به اوضاع نامناسب مردم اویغور در اردوگاه‌های نظامی، از جهان اسلام خواست تا به دولت چین برای احترام به آزادی ادیان و آزادسازی مسلمانان حبس شده در اردوگاه‌های نظامی این کشور اقدام کنند.

یادآور می‌شود، انجمن جهانی اویغور یک سازمان بین المللی است که در پی حمایت از منافع مردم اویغور در سال 2004 میلادی در مونیخ تأسیس شد. این انجمن نمایندگانی نیز در اروپا و آمریکا دارد.

انتهای پیام

captcha