ازدواج سنتی، همچنان ترجیح نخست دختران مسلمان
کد خبر: 3790837
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

ازدواج سنتی، همچنان ترجیح نخست دختران مسلمان

گروه بین‌الملل – با وجود تغییرات دنیای مدرن از جمله راه‌اندازی اپلیکیشن‌های همسریابی، که با استقبال روبرو شده، هنوز بیشتر جوانان مسلمان ازدواج به شیوه سنتی را ترجیح می‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از Religion News؛ استقبال از اپلیکیشن‌های اسلامی همسریابی همچون Muzmatch با رشد زیادی مواجه بوده و تا ابتدای سال 2019  یک میلیون نفر از آن استفاده کرده‌اند.
 
گفته می‌شود حداقل 15 هزار کاربر از این طریق ازدواج کرده‌اند.

با این حال، هنوز دختران مسلمان ترجیح می‌دهند به شیوه سنتی رایج در خانواده خود ازدواج کنند.

«جسی قادری» که در نیویورک زندگی می‌کند و 10 سال قبل ازدواج کرده، می‌گوید: شیوه سنتی ازدواج مثل سیستم ارزیابی است. والدین خواستگاران را ارزیابی می‌کنند و آنهایی را که مناسب نیستند رد می‌کنند.

«شاینا ادکینز» دیگر دختر مسلمان ساکن نیویورک، می‌گوید: من از اینکه 3 سال قبل به شیوه سنتی ازدواج کردم پشیمان نیستم. وقتی پیش از ازدواج، همسرم را دیدم بدون شرم از او سؤالات دشواری پرسیدم و مراسم ازدواج که یک روحانی بر آن نظارت می‌کرد جالب بود.

برخی از دختران فکر می‌کنند ازدواج سنتی فرایند ساده‌ای دارد. یک دختر 30 ساله مسلمان آمریکایی می‌گوید: این نوع ازدواج به معنی آن است که خانواده به شکل‌گیری این رابطه کمک کرده، اما این به معنای اجباری بودن یا فقدان محبت نیست.
 
انتهای پیام
captcha