ارائه طرح قانونی شدن ازدواج اسلامی در انگلیس
کد خبر: 3789784
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

ارائه طرح قانونی شدن ازدواج اسلامی در انگلیس

گروه بین‌الملل – دولت انگلیس قصد دارند قانونی را تصویب کند که ازدواج براساس شریعت اسلامی در این کشور به رسمیت شناخته شود تا زوج‌های مسلمان بتوانند ازدواج خود را قانونی ثبت کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی aboutislam؛ این قانون در صورت تصویب، از حقوق هزاران زن مسلمان که ازدواج آنها در مراجع رسمی ثبت نشده حمایت خواهد کرد.

جیمز بروکنشایر (James Brokenshire)، وزیر جوامع و دولت‌های محلی انگلیس، می‌گوید: زوج‌های مسلمان باید در کنار برگزاری مراسم اسلامی مراسم رایج ازدواج را نیز انجام دهند. جزئیات این قانون جدید در بهار آینده اعلام می‌شود.

به نظر می‌رسد این طرح با وجود برخی مخالفت‌ها، تصویب خواهد شد. مخالفان معتقدند قانونی کردن ازدواج اسلامی، حقوق پیروان سایر ادیان را نقض می‌کند.

قانون جدید مساجد این کشور را موظف خواهد کرد که از انجام مراسم ازدواج معمول در کنار مراسم ازدواج اسلامی اطمینان یابند تا ازدواج زوج‌های مسلمان رسماً ثبت شود. برای این منظور برخی از مساجد انگلیس، که از نظر قانونی مجاز به انجام مراسم ازدواج اسلامی هستند، ثبت می‌شوند.
 
اسلام دومین دین بزرگ از نظر تعداد پیروان در انگلیس است. براساس آمار سال 2011 حدود 2 میلیون و 800 هزار مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند.
انتهای پیام
captcha