استناد وزیر خارجه هند به آیات قرآن
کد خبر: 3794449
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
در سخنرانی در نشست سازمان همکاری اسلامی بیان شد؛

استناد وزیر خارجه هند به آیات قرآن

گروه بین‌الملل – وزیر خارجه هند در سخنان خود در نشست سازمان همکاری اسلامی، با خواندن آیاتی از قرآن، اسلام را دین صلح خواند و تأکید کرد مبارزه با تروریسم به معنای مبارزه با هیچ یک از ادیان نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از هندوستان تایمز؛ سوشما سواراج (Sushma Swaraj)، وزیر خارجه هند، که مهمان افتخاری چهل و نهمین نشست سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی امارات بود، روز گذشته در سخنانی با استناد به آیاتی از قرآن و بخش­‌هایی از کتاب مقدس هندوها ادیان را حامی صلح دانست.
 
وی تأکید کرد که تروریسم ناشی از «تحریف دین» و باورهای گمراه‌کننده است.

وی به عبارت «لا اکراه فی الدین» در آیه 256 سوره بقره اشاره کرد و در ادامه آیه 13 از سوره حجرات را خواند: «اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد».

سواراج افزود: همان گونه که اسلام در لغت به معنای صلح است، در هیچ یک از 99 اسمای الهی نشانه‌ای از خشونت نیست. به همین ترتیب، همه ادیان عالم طرفدار صلح، خیرخواهی و برادری هستند.

وی سپس سخنی از «گورو نانک»، بنیانگذار مکتب سیک، را بیان کرد که گفته است: در آغاز خداوند نور را آفرید؛ سپس با قدرت آفرینش خود همه موجودات را خلق کرد. از همان نور واحد، عالم به وجود آمد.
 
همچنین وزیر خارجه هند به بخشی از ریگ ودا، قدیمی­‌ترین متن مقدس دین هندو به زبان سنسکریت، اشاره کرد که خدا یکی است اما علما او را به شیوه­­‌های مختلف توصیف کرده­‌اند.

سواراج تأکید کرد: جنگ علیه تروریسم به معنی مقابله با هیچ دینی نیست.
 
انتهای پیام
captcha