چهل‌ و‌ پنجمین مسابقات سراسری قرآن در فیلیپین+عکس
کد خبر: 3797483
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
با همکاری ایران برگزار شد؛

چهل‌ و‌ پنجمین مسابقات سراسری قرآن در فیلیپین+عکس

گروه بین‌الملل ـ چهل و‌پنجمین مسابقات سراسری قرائت قرآن فیلیپین با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در دانشگاه دولتی فیلیپین برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ این مسابقات دیروز(20 اسفندماه) با حضور 36 نفر از قاریان 18 منطقه و استان مختلف فیلیپین و با حضور «سایدامن پانگارونگان (Saidamen Pangarungan)، وزیر امور مسلمین فیلیپین و محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل برگزار شد و در آن 18 نفر از بانوان و 18 نفر از آقایان از مناطق مختلف فیلیپین با یکدیگر رقابت کردند.

19 داور بر این رقابت نظارت کردند و داوران با توجه به حساسیت‌های قومی و منطقه‌ای و از میان تمامی قبایل و مناطق مسلمان‌نشین فیلیپین برای این مسابقات انتخاب شدند.

چهل‌ و‌پنجمین مسابقات سراسری قرآن در فیلیپین+عکس

در پایان سه نفر از آقایان و سه تن از بانوان به عنوان نفرات برتر معرفی و تجلیل شدند و هامدین آبیه(Hamedin Abie) و محمد عبدالله اصغر (Mohammad Abdullah Asgar) از قرآن‌آموزان دارالقرآن حضرت محمد(ص) رایزنی فرهنگی ایران در مانیل، به ترتیب مقام چهارم و ششم را کسب کردند.

گفتنی است، رایزنی فرهنگی ایران با امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت امور مسلمین فیلیپین (کمیسیون ملی امور مسلمین) تنها کشور خارجی دارای دارالقرآن در مسجد آبی، دومین مسجد بزرگ مانیل است و قرآن‌آموزان این دارالقرآن همواره در مسابقات حفظ و قرائت قرآن موفق به کسب رتبه‌های برتر می‌شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha