کج‌فهمی دینی مشکل آینده جهان اسلام است
کد خبر: 3807041
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
ابوذر ابراهیمی ترکمان:

کج‌فهمی دینی مشکل آینده جهان اسلام است

گروه بین‌الملل ـ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه ظهور گروه‌های تکفیری محصول غفلت و توقف در ظاهر دین است، تصریح کرد: کج‌فهمی دینی معضل آینده جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در همایش بین‌المللی «آینده جهان اسلام در افق 1414 هجری شمسی» در دانشگاه تهران گفت: غفلت و توقف در ظاهر دین سبب شده است که گروه‌های تروریستی و تکفیری همچون داعش در جهان اسلام شکل بگیرد.

وی توقف در ظواهر دین و غفلت از باطن دین را یکی از عوامل اصلی انحطاط مسلمانان دانست و گفت: کج‌فهمی دینی بر تعالیم دین استوار است که اظهارات و فعالیت جاهلان در دامن زدن به این کج‌فهمی بسیار تأثیرگذار است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات با تأکید بر اینکه دیپلماسی فرهنگی در آینده جهان اسلام بسیار تأثیرگذار است، گفت: زبان علم برای همه انسان‌ها یک مفهوم دارد، اما زبان فرهنگ، معنویت و اخلاق کاملاً از زبان علم متفاوت است. در علم به دنبال اثبات هستیم، در حالی که در فرهنگ، معنویت و اخلاق باید به دنبال اقناع باشیم.

وی اضافه کرد: اگر در همه علوم به دنبال این باشیم که برای سیراب کردن آب به دست بیاوریم، در معنویت و اخلاق باید طلب و تشنگی به وجود بیاوریم تا طالب به دنبال رفع طلب و تشنگی باشد.

ابراهیمی ترکمان گفت: اگر انسان در مراحل عرفانی احساس فقر وجودی کند، به دنبال خدا می‌گردد و اگر انسان در هیچ‌انگاری خودش خود را مرکز ثقل هستی نبیند، خودمحور نمی‌شود و به دیگران عشق می‌ورزد.

یادآوری می‌شود همایش همایش بین‌المللی «آینده جهان اسلام در افق 1414 هجری شمسی» از صبح امروز(هشتم اردیبهشت‌ماه) به همت مؤسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام در تالار علامه امینی دانشگاه تهران آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.
 
انتهای پیام
captcha