ترویج فعالیت‌های قرآنی در تلویزیون اوگاندا
کد خبر: 3811484
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

ترویج فعالیت‌های قرآنی در تلویزیون اوگاندا

گروه بین‌الملل ـ رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا همزمان با فرارسیدن ماه رمضان، اقدام به توسعه و ترویج فعالیت‌های دینی و قرآنی در رادیو، تلویزیون و فضای مجازی این کشور کرده است.

ترویج فعالیت‌های قرآنی در تلویزیون اوگاندابه گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ شرکت در برگزاری همایش‌های فرهنگی در مسجد بزرگ «چیبولی» با مدیریت مفتی دوم اوگاندا و سخنرانی درباره مشکلات جهان اسلام و راه حل‌های آن‌ها، شرکت در برنامه افطاری دانشجویان دانشگاه «متروپلیتن» کامپالا و سخنرانی رایزن فرهنگی ایران درباره ماه رمضان، نگاهی به سبک زندگی امام حسن مجتبی(ع)، کارگاه آموزشی و تربیتی یک ماهه با موضوع نقش رمضان در خودسازی و ساخت جامعه از جمله این برنامه‌هاست.

همچنین، امام جمعه و هیئت امنای مسجد بزرگ و قدیمی بوکوتو طبق سنت مرسوم در آفریقا رسما از محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، برای سخنرانی درباره موضوع اهداف و دستاوردهای سازنده ماه رمضان در خطبه‌های نماز جمعه دعوت کردند.

سازمان اسلامی قرآن و عترت اوگاندا نیز محفلی دینی را با حضور قزلسفلی در شب‌های وفات حضرت خدیجه(س)، ولادت حضرت امام حسن(ع)، شهادت حضرت علی(ع)، شب قدر و شامگاه روز قدس برگزار می‌کند.

برگزاری نشست علمی ضرورت وحدت امت اسلامی در دفاع از فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس، کلاس‌های درس اخلاق اسلامی در دانشکده اسلامی المصطفی و همچنین، آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کامپالا و بررسی اهمیت لیالی قدر و روز جهانی قدس از دیگر برنامه‌های رایزنی فرهنگی ایران در ماه رمضان است.

علاوه بر این، برگزاری مسابقات قرآن با مشارکت تلویزیون دولتی یوبی‌سی و رادیو بلال در طول ماه رمضان و اهدای جوایز به برندگان از فعالیت‌های فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا به شمار می‌رود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha