کارخانه مسلمانان سریلانکا به آتش کشیده شد
کد خبر: 3811857
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

کارخانه مسلمانان سریلانکا به آتش کشیده شد

گروه بین‌الملل – افراد اسلام‌ستیز کارخانه‌ای متعلق به مسلمانان را واقع در شمال کلمبو، پایتخت سریلانکا، به آتش کشیدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ گروهی اسلام‌ستیز به کارخانه‌ای در شمال کلمبو، پایتخت سریلانکا، که محل کسب مسلمانان بود، حمله‌ور شدند و با آتش‌سوزی خسارت‌های زیادی را به دستگاه‌‌ها و تجهیزات کارخانه وارد کردند.

در حال حاضر گزارشی از وجود تلفات جانی در این حادثه منتشر نشده است.

کاردینال مالکولم رانجیت (Malcolm Kardinal Ranjith)، اسقف اعظم کلمبو، در پی این حادثه طی پیامی ضمن محکومیت حملات علیه مسلمانان، تمامی گروه‌های دینی و نژادی را به اتحاد فراخواند.

وی با تأکید بر اینکه تحرکات ضد اسلامی باید سریعاً متوقف شود، گفت: همه باید کشوری داشته باشیم که در آن تمامی ادیان و نژاد‌ها کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. 21 آوریل اتفاق ناخوشایندی در تاریخ ما رقم خورد، اما اکنون باید احساس خود را کنترل کنیم و با هم متحد شویم. اجازه ندهید کنترل اوضاع از دست برود.

اسقف اعظم کلمبو در ادامه تصریح کرد: اخباری مبنی بر حمله به محل کسب و عبادتگاه‌های مسلمانان منتشر می‌شود. از همه می‌خواهیم که از چنین اقداماتی خودداری کنند. گروه‌هایی که این کارها را انجام می‌دهند وابستگی‌های سیاسی دارند. از تمام رهبران سیاسی درخواست می‌کنیم که با عوامل این حملات مقابله کنند و اجازه ندهند که آنان رفتاری مغایر با قانون داشته باشند.

یادآور می‌شود در حملات اول اردیبهشت‌ماه (21 آوریل 2019) همزمان با برگزاری مراسم عید پاک مسیحیان، چندین انفجار در نقاط مختلف پایتخت سریلانکا روی داد که بیش از ۲۵۰ کشته و ۵۰۰ زخمی برجای گذاشت. چند روز پس از آن نیز بر اثر سه انفجار در اطراف شهر کالمونای واقع در شرق سریلانکا ۱۵ نفر کشته شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

پس از وقوع این انفجار، برخی گروه‌های تندرو مغازه‌ها، کارگاه‌ها و عبادتگاه‌های مسلمانان را در این کشور مورد هدف قرار دادند که تلفات جانی هم داشته است.

انتهای پیام

captcha