سخن‌ گفتن از فلسطین برای آمریکا و اسرائیل تهدید است/ روز قدس؛ نماد اتحاد مسلمانان
کد خبر: 3815820
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
نماینده جنبش حماس در گفت‌و‌گو با ایکنا:

سخن‌ گفتن از فلسطین برای آمریکا و اسرائیل تهدید است/ روز قدس؛ نماد اتحاد مسلمانان

گروه بین‌الملل ـ نماینده جنبش حماس در تهران با تأکید بر اینکه سخن‌گفتن از قدس و حقوق ملت فلسطین برای آمریکا و اسرائیل و حامیانش همواره یک تهدید بوده و هست، اظهار کرد: احیای روز قدس برای ایستادن در کنار مردم فلسطین نیز تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است.

خالد القدومی، نماینده جنبش حماس، در تهران در گفت‌و‌گو با ایکنا در آستانه روز جهانی قدس گفت: آخرین جمعه ماه رمضان، که به فرمان امام خمینی(ره) روز قدس نامیده شده، روزی برای احیای مفاهیم و باورهای عمیق درباره قدس و فلسطین است و در این روز مسلمانان جهان یکپارچه و یک‌صدا حمایت خود را از حقوق ملت فلسطین اعلام می‌کنند.

وی افزود: این روز قطب‌نمای امت اسلام را به سمت قدس، که مسئله‌ای محوری در جهان اسلام است، جهت می‌دهد. قدس در طول تاریخ مرکز فلسطین بوده و هست و تلاش‌ها برای معامله حق و حقوق فلسطینی‌ها، که تا به امروز ادامه داشته، نتوانسته این حق را از آن‌ها بگیرد.

اتحاد زیر پرچم فلسطین

خالد القدومی تصریح کرد: در این روز امت اسلام با هر مذهب و گروهی زیر پرچم فلسطین یکپارچه می‌شود و این یکپارچگی عاملی مؤثر برای مقابله با دشمن صهیونیستی است و در حمایت امت عربی و اسلامی از ملت فلسطین نقش مثبتی دارد.

نماینده جنبش حماس در تهران تأکید کرد: روز قدس نه تنها از نظر اسلامی و دینی مسئله‌ای مهم است، بلکه از این نظر نیز اهمیت دارد که در آن همه ملت‌ها تمام توان خود را برای رویارویی با دشمنی مشترک به نام اسرائیل به کار می‌گیرند و ندای صهیونیسم‌ستیزی سر می‌دهند.

آماده//سخن‌گفتن از فلسطین برای آمریکا و اسرائیل تهدید است/ روز قدس؛ نماد اتحاد مسلمانان

وی با اشاره به تأثیر راهپیمایی روز قدس در شکست طرح‌ آمریکایی صهیونیستی «معامله قرن» که از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به بهانه تحقق صلح بین دولت فلسطین و رژیم اسرائیل پیشنهاد شده است، گفت: احیای روز قدس برای ایستادن در کنار مردم فلسطین تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است؛ چرا که سخن گفتن از قدس و حقوق ملت فلسطین برای آمریکا و اسرائیل و حامیانش یک تهدید بوده و هست و به ریشه تمامی معاملات مانند معامله قرن و توطئه‌هایی مانند انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و تلاش‌هایی که با هدف یهودی‌سازی و تقسیم قدس علیه فلسطین در جریان است، ضربه می‌زند و توطئه‌کنندگان را ناکام می‌گذارد.

تمسک به قبله نخست مسلمانان در روز قدس

همچنین، خالد القدومی تأکید کرد: راهپیمایی روز قدس نماد تمسک امت اسلام به قبله نخست مسلمانان است و آنان در این روز هویت عربی، فلسطینی و اسلامی قدس را فریاد می‌زنند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و این روز را مثلاً در بیست و ششم ماه رمضان اعلام نکرد؛ چون همان طور که می‌دانیم متأسفانه همه امت اسلام یک روز واحد را اول و آخر رمضان اعلام نمی‌کند؛ بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران جمعه آخر رمضان را روز قدس اعلام کرد چون همه مسلمانان در آخرین جمعه رمضان با هم توافق دارند و این تأکید امام(ره) بر وحدت و یکپارچگی امت برای حمایت از فلسطین را نشان می‌دهد.

خالد القدومی در پاسخ به این سؤال که راهپیمایی روز قدس چقدر در عقب‎نشینی دشمنان فلسطین به ویژه آمریکا از سیاست‌هایش در حمایت از اسرائیل تأثیرگذار است، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که سیاستمداران آمریکا از جمله ترامپ تا زمانی که با مقاومت و پایداری ملت‌ها مواجه شوند، از سیاست‌هایشان عقب‌نشینی می‌کنند و این پایداری مانعی برای رسیدن آن‌ها به سیاست‌هایی است که با قوانین بشری و بین‌المللی همخوانی ندارد. روز قدس هم نماد پایداری ملت‌ها در فضای معنوی رمضان با شعاری واحد برای مقابله با اسرائیل و آمریکاست و سیاستمداران آمریکایی را ناچار به عقب‌نشینی می‌کند و تصمیمات سلطه‌طلبانه آن‌ها علیه ملت‌های منطقه به ویژه فلسطین را در هم می‌شکند.

گفت‌و‌گو: زهرا نوکانی

انتهای پیام

captcha