نشست «نقش ایران و اندونزی در آینده فلسطین» در یوگیاکارتا
کد خبر: 3815676
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲

نشست «نقش ایران و اندونزی در آینده فلسطین» در یوگیاکارتا

گروه بین‌الملل ـ به همت رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی و با همکاری مؤسسه روشنفکر جاکارتا، نشست تخصصی «نقش ایران و اندونزی در آینده فلسطین» در شهر یوگیاکارتا(جوگجاکارتا)ی اندونزی با حضور دانشجویان و اساتید اندونزیایی برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ نخستین سخنران نشست مطیعه استیاواتی، مدیر گروه روابط بین الملل دانشکده علوم اجتماعی و سیاسی دانشگاه گادجامادا جوگجاگارتا بود که به اختصار مطالبی درباره تاریخچه تحولات فلسطین تا به امروز را بیان کرد و گفت: امروز همه مسلمانان در برابر ملت مظلوم فلسطین مسول هستند و متاسفانه در رفتار برخی از حکمرانان کشورهای اسلامی شاهد تناقض در بیان و عمل هستیم .

وی در ادامه گفت: برخی  کشورهای عربی از فکر کردن درباره فلسطین هم دوری می‌کنند و یکی از دلایل مهم عدم پیروزی مبارزان فلسطینی را هم باید در این موضوع دید.

مطیعه استیاواتی در ادامه با اشاره به نقش پررنگ جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاع از مردم فلسطین گفت: در میان کشورهای اسلامی، ایران کشوری بوده که پس از انقلاب اسلامی موضع خود را در برابر فلسطین به طور شفاف بیان داشته است و تاکنون بر روی اصول و مواضع خود ایستاده و استقامت کرده و  رسما مخالفت خود را با اسرائیل اعلام و روابط خود را با این کشور قطع کرده است و یکی از حامیان قوی از مبارزان فلسطین در جهان هستند و سیاست کشور اندونزی هم در راستای حمایت از مردم فلسطین است.

سخنران بعدی نشست روبی حبیبا ابرار، مدیر گروه فلسفه اسلامی دانشگاه سونان کالیجاگا جوگجاکارتا و رئیس کتابداری و اطلاع رسانی سازمان محمدیه شعبه جوگجاکارتا بود، که به وضعیت امروز سرزمین‌های فلسطین پرداخت و گفت: امروز جوانان غیور فلسطین دست خالی در برابر سربازان مسلح رژیم غاصب اسرائیل ایستاده‌اند و این همان ایمان به فضل خداوند است و با اندکی مطالعه و اندیشه می‌توان به راحتی به عمق فاجعه در سرزمین‌های اشغالی و ظلمی که بر مردم فلسطین رفته است، پی برد و دروغ پردازی‌های رسانه‌های غربی و صهیونیستی را تشخیص داد.

آماده//نشست «نقش ایران و اندونزی در آینده فلسطین» در یوگیاکارتا

حبیبا ابرار در ادامه تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که به صورت رسمی مخالفت خود را با اسرائیل اعلام کرده است و امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کرد که روز همدلی و وحدت مسلمانان در برابر جنایات اسرائیل است .

وی گفت: برخی کشورهای اسلامی در راستای مواضع ایران در برابر فلسطین همگام هستند و متأسفانه برخی از کشورهای عربی این‌گونه عمل نمی‌کنند.

مدیر گروه فلسفه اسلامی دانشگاه سونان کالیجاگا جوگجاکارتا در بخش دیگری از سخنان خود بیان کر: امروز بزرگ‌ترین ضعف برخی کشورهای اسلامی درباره مسائل فلسطین اینست که صرفا جنایات اسرائیل را محکوم و حتی به مردم فلسطین هم کمک می‌کنند، اما جرأت فاش کردن جنایات بزرگی را که توسط اسرائیل صورت می‌پذیرد، ندارند. 

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر این که این وظیفه همه ماست که تا توان داریم دروغ‌های تاریخی اسرائیل را فاش کنیم، افزود: حمایت ایران از ملت فلسطین ستودنی است و باید الگویی برای همه کشورهای اسلامی باشد.

انتهای پیام

captcha