معرفی برترین‌های مسابقات قرآن رادیو بلال اوگاندا
کد خبر: 3817969
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

معرفی برترین‌های مسابقات قرآن رادیو بلال اوگاندا

گروه بین‌الملل ـ برگزیدگان و شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی رادیو بلال و رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا طی مراسمی در سالن اجتماعات شورای عالی مسلمانان کامپالا، پایتخت این کشور معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز این مسابقات که در رشته‌های حفظ کل، 15 جزء، ثلث قرآن و قرائت برگزار شد، شیخ شعبان رمضان موباجه، مفتی بزرگ اوگاندا، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، گروهی از ائمه جمعه و جماعات و شخصیت‌های دینی و فرهنگی حضور داشتند.

این مسابقات به مدت 20 روز در سطح مدارس ابتدایی و راهنمایی در استودیو رادیو بلال برگزار شد و در پایان، 15 حافظ و قاری به عنوان برندگان مسابقات از مجموع 120 شرکت‌کننده جوایزی دریافت کردند.

حسین چاقمی، قاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مراسم اختتامیه مسابقات، قرآن تلاوت کرد و  در ادامه شیخ شعبان رمضان موباجه، مفتی اوگاندا، از رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا به خاطر مشارکت در برگزاری مسابقات قرآن و حمایت از برنامه‌های فرهنگی و دینی شورای عالی مسلمانان این کشور به ویژه برنامه رادیویی «صلح در یک نگاه» رادیو بلال قدردانی و لوح تقدیری به رایزن فرهنگی ایران اهدا کرد.

 مفتی اوگاندا در ادامه از ائمه جمعه و جماعات و نخبگان اسلامی این کشور خواست براساس تعالیم اسلام، سیاست گفتمان و ادبیات وحدت‌بخش، صلح  و برادری را اتخاذ کرده و از  مطرح‌کردن سخنان و اظهارات نفرت‌انگیز که بر خلاف سیره و سنت پیامبر(ص) بوده، به تروریسم منجر شده و میان جوانان آشفتگی ایجاد می‌کند، پرهیز کنند.

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا نیز با بیان اینکه همه شرکت‌کنندگان در این مسابقه برنده شده و هیچ بازنده‌ای نخواهیم داشت، گفت: قرآن مجید سنگ زیرین اسلام، کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب الهی، برای تمام نیازهای مادی و معنوی بشریت برنامه داشته و سعادت دنیوی و اخروی انسان را تضمین کرده است.

وی با بیان اینکه یـکی از اهداف حفظ آیات قرآن عمل به دستورات آن است، افزود: قرائت، حفظ، تدبر، درک و فهم قرآن مجید مقدمه‌ای براى تحقق فرامین خداوند متعال در مسیر رسیدن به انسانی کامل است.

محمدرضا قزلسفلی تصریح کرد: نمایندگی فرهنگی ایران با تمام توان خود ضمن حمایت از حافظان، قاریان و مفسران قرآن برای بالابردن سطح علوم قرآنی آن‌ها دوره‌های ویژه‌ای برگزار خواهد کرد.

قزلسفلی همچنین با تأکید بر اینکه قرآن مجید، داروی همه بیماری‌ها است، گفت: راه حل مشکلات و بحران‌های جهان، شناخت قرآن، عمل به آن و تمسک به پیامبر(ص) و اهل بیت آن حضرت در همه ابعاد زندگی است. 

وی با اشاره به عواقب سوء علم بدون ایمان گفت: علم و صنعت عاری از معنویت و نبود بصیرت و بیداری سبب گسترش فتنه‌ها، تجاوز، ناامنی و ستمگری برای جامعه بشریت می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha