دارالافتاء مصر هشتگ قرآنی راه‌اندازی کرد
کد خبر: 3822286
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

دارالافتاء مصر هشتگ قرآنی راه‌اندازی کرد

گروه بین‌الملل ـ دارالافتاء مصر هشتگی را با عنوان «تأملاتی در قرآن» در شبکه اجتماعی فیس‌بوک راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری news-sinaa.com؛ این هشتگ به زبان عربی و با عنوان «#تأملات_في_كتاب_الله» راه‌اندازی شده و هدف از آن نشر اصول و آموزه‌های قرآنی است.

دارالافتاء مصر در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک این هشتگ را راه‌اندازی کرده و در آن برای تبیین مباحث تربیتی به آیاتی از قرآن استناد کرده است.

در یکی از مباحث تربیتی این هشتگ آمده است: آیه‌ای از قرآن مکارم اخلاق را در یک جا جمع کرده و آن آیه 199 سوره اعراف «خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ: گذشت پيشه كن و به [كار] پسنديده فرمان ده و از نادانان روی‌ گردان باش» است.

آیه 32 سوره نجم «هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَى: او به [حال] كسى كه پرهيزگارى نموده، داناتر است» از دیگر آیات اشاره شده در این هشتگ است و در آن تأکید شده انسان به سختی می‌تواند از خلوص نیت خود آگاه شود، بنابراین چگونه می‌تواند از قصد و نیت همه انسان‌ها باخبر شود. محتوای این آیه نشان می‌دهد که تنها خداوند از نیت خالص همه کسانی که تقوای الهی پیشه کنند، آگاه است.

هَشتَگ یا هش تگ (به انگلیسی Hashtag) با نشان #، یک نماد پیشوندی و برچسبی در شبکه‌های اجتماعی است که برای دسته‌بندی و به اشتراک‌گذاری پست‌ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان به‌ کار می‌رود.

انتهای پیام

captcha