دارالافتاء مصر: داعش با نام اسلام در حق زنان جنایت می‌کند
کد خبر: 2617351
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

دارالافتاء مصر: داعش با نام اسلام در حق زنان جنایت می‌کند

گروه بین‌الملل: مرکز رصد فتواهای تکفیری وابسته به دارالافتاء مصر با انتشار گزارشی اعلام کرد: جریان تکفیری داعش تحت پوشش احکام و تعالیم اسلام جنایات بی‌شماری را علیه زنان مرتکب شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الوفد»، ابراهیم نجم، مشاور مفتی مصر، در این باره گفت: در گزارش مرکز رصد فتواهای تکفیری دارالافتاء مصر آمده است که داعش حقوق زنان را برخلاف احکام اسلام نقض و از آنان برای تحقق اهداف خود سوءاستفاده می‌کند.
وی افزو: در این گزارش تأکید شده است که گروه تروریستی داعش با دستاویز قراردادن اسلام، زنان و دختران را اسیر می‌کند و به بردگی وامی‌دارد و برای جذب نیروهای بیشتر از قضیه زنان و دختران سوء استفاده می‌کند، همچنین زنان و دختران را مجبور به جنگیدن در صفوف خود کرده است.
ابراهیم نجف گفت: دارالافتاء مصر در این گزارش اعلام کرده است که گروه منحرف و گمراه داعش حقوق زنان را نقض و به بدترین شکل از آنان سوء استفاده می‌کند تا به اهداف پست خود که هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد، دست یابد و جوانان دختر و پسر را با وعده‌های فریبنده به صفوف خود ملحق می‌کند تا آنچه را که کشور اسلامی می‌خواند، تشکیل دهد.
داعش همه احکام اسلامی را درباره نحوه برخورد با زنان در زمان جنگ پایمال کرده است، زیرا زنان و دختران را می‌کشد و اسیر می‌کند و سنت زشت به بردگی گرفتن زنان را که همه کشورهای جهان آن را جُرم می دانند، احیاء کرده است.
دارالافتای مصر تأکید کرد: این کار نتیجه‌ای جز فساد و فحشاء ندارد و همه قوانین و معاهده‌های مربوطه را نقض می‌کند.
در این گزارش تأکید شده است: داعش زنان و دختران را اسیر می‌کند تا نیروهای بیشتری را به صفوف خود ملحق کند و زنان و دختران اسیر را به نیروهایی که پول بیشتری بدهد، برای بهره‌کشی جنسی می‌فروشد همچنین گروه‌های مسلحی را تشکیل داده است که اعضای این گروه‌ها همگی زنان و دختران هستند.

captcha