مشارکت 90 لبنانی در مسابقات حفظ قرآن
کد خبر: 3827818
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

مشارکت 90 لبنانی در مسابقات حفظ قرآن

گروه بین‌الملل ـ 90 حافظ قرآن لبنانی در دو گروه دختران و پسران در مسابقات حفظ قرآن، که با نظارت دارالافتاء لبنان برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری قرآنی قاف؛ این رقابت‌های قرآنی به همت انجمن جهانی قرآن و سنت وابسته به انجمن جهانی اسلام و با همکاری سازمان جهانی امداد، مراقبت و توسعه برگزار شد.
 
شرکت‌کنندگان در این مسابقات در چهار رشته حفظ کل قرآن همراه با حفظ مقدمه جزریه (قصیده‌ای درباره تجوید قرآن)، حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء و حفظ 10 جزء به رقابت پرداختند.

پس از برگزاری مرحله نهایی مسابقات، آیین تجلیل از نفرات برتر این رقابت‌ها با حضور شرکت‌کنندگان و خانواده‌های آنان و جمعی از علاقه‌مندان به مسابقات قرآنی از سوی دارالافتاء لبنان برگزار شد.

«شیخ بلال بارودی»، شیخ‌القراء طرابلس لبنان، «عبدالکریم الموسی»، مدیر منطقه‌ای سازمان بین‌المللی امدادرسانی منطقه شام و «شیخ محمد الحلبی»، مدیر کمیته قرآن کریم لبنان، از حاضران در این مراسم بودند.
 
تعدادی از سخنرانان این مراسم که پس از تلاوت آیاتی از قرآن آغاز شد، درباره فضیلت‌های حفظ کلام وحی و رقابت‌های قرآنی سخنرانی و قرآن‌آموزان را به تلاش بیشتر در این مسیر و عمل به قرآن در راستای حفظ اخلاق و رفتار پسندیده و نیکو ترغیب کردند.

در پایان این مراسم به برندگان این دوره از مسابقات حفظ قرآن دارالافتاء لبنان جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha