نشست‌های علمی قرآنی در تونس برگزار می‌شود
کد خبر: 3840716
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

نشست‌های علمی قرآنی در تونس برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل ــ نشست‌های علمی قرآنی به همت رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری انجمن بین‌المللی قرآن در تونس برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، میثم فراهانی، رایزن فرهنگی ایران در تونس با توفیق بن عامر، استاد دانشگاه، رئیس انجمن بین‌المللی قرآن تونس و رئیس انجمن پژوهش‌های صوفیه این کشور دیدار کرد و در خصوص همکاری‌های مشترک به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

توفیق بن عامر با ارائه گزارشی از سوابق همکاری‌های خود با رایزنی فرهنگی ایران و نیز شرکت در نشست‌های گفت‌وگوهای دانشگاه‌های ایران و جهان عرب، ابراز امیدواری کرد در دوره جدید نیز با همکاری هر چه بیشتر شاهد تقویت همکاری‌های علمی و پژوهشی دو کشور در زمینه‌های مختلف باشیم.

رئیس انجمن پژوهش‌های صوفیه در تونس با اشاره به اهمیت توجه به نقش نخبگان در توسعه روابط فرهنگی تأکید کرد: انجمن پژوهش‌های صوفیه همواره ارتباطات مؤثر و خوبی با اساتید دانشگاه و متخصصان حوزه عرفان و صوفی‌پژوهی داشته و امیدواریم با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در آینده نزدیک، شاهد حضور جمعی از متخصصان و اساتید دانشگاه در تونس باشیم.

فراهانی با اشاره به برگزاری چهارمین مجمع دانشگاهی ایران و جهان عرب که دی‌ماه سال جاری با حضور جمعی از اندیشمندان و اساتید دانشگاه در مشهد برگزار خواهد شد، ابراز امیدواری کرد توفیق بن عامر در این اجلاس شرکت کند.

رایزن فرهنگی کشورمان در تونس با تأکید بر اهمیت نقش گفت‌وگو و تبادل نظر میان نخبگان و اصحاب اندیشه گفت: نشست‌های علمی و تبادل آراء و یافته‌های جدید پژوهشی می‌تواند نقش مهمی در تقویت شناخت و نیز گسترش تعاملات دانشگاهی بین ایران و مجامع دانشگاهی جهان عرب داشته باشد تا از رهگذر تعاون و همکاری‌های علمی دانشگاهی به تقویت روابط دیرین فرهنگی کشورها نیز پرداخته شود.

وی از برگزاری نشست‌های علمی قرآنی با همکاری انجمن بین‌المللی قرآن تونس خبر داد و در ادامه گفت: مفاهیم گسترده و عمیق قرآن کریم همواره مورد نظر قرآن‌پژوهان مسلمان و غیر مسلمان بوده است و پژوهش‌های قرآنی و نیز تبادل آراء و نظرات درباره مفاهیم عمیق قرآنی راهی برای تعمیق اخوت و برادری و تحکیم وحدت اسلامی حول محور قرآن کریم خواهد بود.

فراهانی همچنین، با اشاره به فعالیت‌های بسیار خوب انجمن پژوهش‌های صوفیه تونس، به برگزاری نشست‌های علمی انجمن در گذشته اشاره و بر تقویت تعاملات علمی اساتید ایرانی متخصص این حوزه و انجمن مذکور تأکید کرد.

انتهای پیام

captcha