بن‌سلمان برای نخستین بار مسئولیت قتل «خاشقچی» را پذیرفت
کد خبر: 3845067
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

بن‌سلمان برای نخستین بار مسئولیت قتل «خاشقچی» را پذیرفت

گروه بین‌الملل - «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی، در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «پی بی اس»، اعتراف کرد که در زمان قتل خاشقچی، روزنامه‌نگار عربستانی، مسئول امور عربستان سعودی بوده و از این رو، این حادثه مسئولیتی را برعهده او می‌گذارد.

بن سلمان برای نخستین بار مسئولیت  قتل «خاشقچی» را پذیرفتبه گزارش ایکنا؛ به نقل از «رویترز»، بن سلمان که با شبکه آمریکایی «پی بی اس» گفت‌وگو می‌کرد، برای نخستین بار مسئولیت قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، در کنسولگری عربستان در استانبول را پذیرفت و گفت: این قتل در زمان مسئولیت او در امور عربستان سعودی صورت گرفته و او مسئول است.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از مستند شبکه «پی‌بی‌اس»، که قرار است هفته آینده پخش شود، گزارش کرد که ولیعهد عربستان در توضیح این مسئله  به «مارتین اسمیت»، مجری شبکه «پی بی اس»، گفت: «من مسئولیت را می‌پذیرم زیرا این قتل در دوره مسئولیت من انجام گرفته است».

محمد بن سلمان تاکنون آشکارا درباره قتل این منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول سخنی به میان نیاورده بود؛ با این حال، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و برخی از دولت‌های غربی اعلام کرده بودند که محمد بن سلمان، دستور قتل خاشقچی را صادر کرده بود.

وی در پاسخ به سؤال مجری شبکه پی‌بی‌اس درباره چگونگی امکان وقوع این قتل بدون اطلاع وی گفت: «ما 20 میلیون جمعیت داریم. ما سه میلیون کارمند دولت داریم».

بن سلمان در پاسخ به این سؤال که آیا قاتلان می‌توانند از جت‌های شخصی دولت استفاده کنند، گفت: «من مقام‌ها و وزرایی دارم که امور را دنبال می‌کنند و آنها مسئول هستند. آنها مجوز انجام چنین کاری را دارند».

مستند شبکه پی بی اس با عنوان «ولیعهد عربستان» قرار است اول اکتبر ماه (9 مهرماه) قبل از اولین سالگرد قتل جمال خاشقچی پخش شود و این اظهارات محمد بن سلمان در پیش‌نمایشی از این مستند نشان داده شده است.

یادآور می‌شود،‌ عربستان سعودی تاکنون بارها از سوی مقام‌های بین‌المللی برای محاکمه دست‌اندرکاران قتل خاشقچی تحت فشار قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha