اعدام شیخ نمر؛ نسخه عربی طرح صهیونیسم برای تجزیه امت و ایجاد فتنه شیعی ـ سنی
کد خبر: 3464981
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
در گفت‌وگو با ایکنا عنوان شد؛

اعدام شیخ نمر؛ نسخه عربی طرح صهیونیسم برای تجزیه امت و ایجاد فتنه شیعی ـ سنی

گروه بین‌الملل: علی الفایز، معارض بحرینی مقیم لندن اظهار کرد: اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط عربستان نسخه عربی طرح صهیونیست‌ها برای تجزیه و تضعیف مسلمانان و ایجاد فتنه میان شیعیان و اهل سنت است.

اعدام شیخ نمر نسخه عربی طرح صهیونیسم برای تجزیه امت و ایجاد فتنه شیعی ـ سنی است

علی الفایز، فعال سیاسی بحرین و رئیس انجمن «بحرینی‌های آزادی‌خواه»، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: آل‌سعود با اعدام شیخ نمر باقر النمر با واکنش بسیار جدی و سختی در کشورهای مختلف جهان مواجه شد.

وی افزود: اعدام شیخ نمر یک تصمیم سیاسی و اقدامی در جهت انتقام از این روحانی شیعی بود و تنگ‌نظری، ضعف و سردرگمی رژیم سعودی را نشان داد.

الفایز بیان کرد: این اعدام همچنین نشان داد که عربستان نمی‌خواهد صدای مخالفان را بشنود و با آنان وارد معامله‌ سیاسی شود و این اقدام سعودی‌ها از موضع قدرت نیست.

وهابیت علی الفایز در ادامه بیان کرد: آل‌سعود ادعا می‌کند که به خاطر حاکمیت بر شبه جزیره عرب(عربستان) نماینده مسلمانان اهل سنت است، این در حالی است که وهابیت مذهب رسمی عربستان است و رژیم آل‌سعود می‌خواهد عقاید وهابیت را در جهان ترویج دهد.

علی الفایز گفت: عربستان با اعدام این عالم شیعی خود را در مقابل تمامی امت اسلام و کسانی که خواهان آزادی، عدالت و کرامت هستند، قرار داد و در دام استکبار جهانی قرار گرفت.

این فعال سیاسی بحرین با اشاره به این که رژیم سعودی، شیخ نمر را در زمانی که جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت است، اعدام کرد، گفت: در حقیقت طرح آل‌سعود، نسخه عربی طرح صهیونیست‌ها برای تجزیه و تضعیف مسلمانان و ایجاد فتنه میان شیعیان و اهل سنت است.

این فعال سیاسی بحرینی اظهار کرد: رژیم سعودی هرگز نمی‌تواند عاملی در جهت وحدت اسلامی و همبستگی مسلمانان باشد و علمای اهل سنت نیز که با شیخ نمر  اعلام همبستگی و حکم اعدام وی را محکوم کردند، خود می‌دانند که آل‌سعود نماینده مسلمانان و اهل سنت نیست.

علي الفايز بیان کرد: شیخ نمر مطالبات خود را به نمایندگی از تمام ملت عربستان و با زبانی مسالمت‌آمیز بیان کرد و با سخنرانی‌های خود خواستار حقوق اولیه و بدیهی ملت این کشور بود، اما به هرحال سردرگمی و ضعف این رژیم‌ که در اعدام شیخ نمر نمود بیشتری یافت، در نهایت منجر به سقوط و انحطاط آل‌سعود خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به این که عربستان با اعدام شیخ نمر خود را در مقابل مسلمانان و عدالت‌خواهان و در کنار رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی قرار داد، تأکید کرد: باید صدای شیخ نمر را به سراسر جهان برسانیم، زیرا ندای این روحانی شیعی، صدای حق، آزادی و عدالت بود.

مطالب مرتبط
captcha