نارضایتی «طنطاوی» از عدم حضور ایران در رقابت‌های قرآنی مصر
کد خبر: 3487651
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

نارضایتی «طنطاوی» از عدم حضور ایران در رقابت‌های قرآنی مصر

گروه بین‌الملل: «شیخ محمد عبدالوهاب طنطاوی»، قاری برجسته مصری، از عدم دعوت نمایندگان ایران از سوی وزارت اوقاف مصر برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور ابراز نارضایتی کرد.

انتقاد «الطنطاوی» از عدم حضور ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن مصر

«شیخ محمد عبدالوهاب طنطاوی»، از قاریان برجسته مصر و داور بین‌المللی مسابقات قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از عدم دعوت نمایندگان ایران جهت حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن مصر ابراز نارضایتی کرد.

وی در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: «من واقعاً دلیل قابل توجیهی نمی‌بینم که چرا وزارت اوقاف مصر به‌عنوان متولی این مسابقات از قاریان ایران برای شرکت در این مسابقات دعوت نکرده است».

طنطاوی در ادامه گفت: «ما و قاریان ایرانی همگی مسلمان هستیم و قاریان ایرانی برادران ما هستند و دلیل قابل توجیهی وجود ندارد که وزارت اوقاف مصر از نمایندگان ایران برای حضور در این رخداد قرآنی دعوت نکرده‌ است».

این قاری برجسته مصری با اشاره به این که ایران همه ساله و بدون توجه به مسائل سیاسی، متسابقان و داوران مصری را برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن خود دعوت می‌کند، تصریح کرد: «من تاکنون در چندین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن ایران به عنوان داور حضور داشته‌ام».

وی در پاسخ به این پرسش که آیا عدم دعوت از ایران برای حضور در بیست‌وسومین مسابقات بین‌المللی قرآن مصر ناشی از اختلافات سیاسی بوده است یا خیر؟، تأکید کرد: «من نمی‌دانم که آیا این اقدام وزارت اوقاف مصر به معنای دخالت‌دادن مسائل سیاسی در فعالیت‌های قرآنی است یا خیر؟ اما همین را می‌توانم بگویم که مسابقات بین‌المللی قرآن معمولاً متعلق به تمامی مسلمانان جهان است و اهل قرآن از مذاهب مختلف را گردهم می‌آورد».

طنطاوی که داوری چندین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را برعهده داشته است، اظهار داشت: وزارت اوقاف مصر در حالی در مسابقات امسال نیز قاریان ایرانی را کنار گذاشت که قراء ایرانی بسیار خوش‌صدا هستند و قرائت بسیار خوبی دارند و حضور آن‌ها در هر رقابت‌ قرآنی سبب ارتقای سطح آن می‌شود.

گفتنی است، بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر در حالی از 22 فروردین‌ماه، در شهر ساحلی «شرم الشیخ» در استان سینای جنوبی مصر آغاز شده که وزارت اوقاف مصر در اقدامی کاملا سیاسی و تفرقه‌انگیرانه، نمایندگان ایران، قطر و ترکیه را از مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور کنار گذاشت.

این در حالی است که نمایندگان مصری همه ساله در مسابقات بین‌المللی قرآن اوقاف و مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان ایران حضور دارند و ایران هیچگاه مسابقات و فعالیت‌های قرآنی را به مسائل سیاسی ربط نداده بود.

captcha