حسینی چهارشنبه در جایگاه تلاوت حاضر می‌شود
کد خبر: 3493941
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
در مسابقات قرآن مالزی؛

حسینی چهارشنبه در جایگاه تلاوت حاضر می‌شود

گروه بین‌الملل: مراسم قرعه‌کشی و تبیین آیین‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی صبح امروز با حضور قاریان و حافظان منتخب از جمله سیدمصطفی حسینی، قاری اعزامی برگزار و موعد تلاوت نماینده ایران چهارشنبه، 15 اردیبهشت تعیین شد.


حسینی چهارشنبه در جایگاه تلاوت رقابت‌های قرآنی مالزی حاضر می‌شود

عبدالرضا عالمی، مسئول روابط عمومی رایزنی فرهنگی ایران در مالزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) ضمن اعلام این خبر گفت: پنجاه‌و‌هشتمين دوره مسابقات بين‌المللی حفظ و قرائت قرآن كريم مالزی شامگاه امروز، 13 اردیبهشت‌ماه با شعار «وحدت؛ نبض تحول ملی» گشایش می‌یابد.

وی افزود: در مراسم قرعه‌کشی و بیان آیین‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی که صبح امروز صورت گرفت، اعلام شد که سیدمصطفی حسینی قاری ایرانی روز چهارشنبه به اتفاق نمایندگان کشورهای فیلیپین، بنگلادش و افغانستان در جایگاه تلاوت متسابقان حاضر خواهد شد.

عالمی گفت: بخش بعدی مراسم، تبیین آیین‌نامه مسابقات مالزی بود که طی کلیپی که پخش شد، نحوه امتیازدهی اعلام و همچنین قوانین و باید‌ها و نباید‌های مسابقات مانند رعایت حجاب و شئونات مسابقات و نیز دستور‌العمل‌ها و برنامه‌های جانبی شرکت‌کنندگان شرح داده شد.

وی گفت: روابط عمومی رایزنی فرهنگی ایران در مالزی همچون سال‌های گذشته با نزدیک شدن به ایام برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم این کشور توان مضاعفی را برای حمایت و پشتیبانی از هیئت‌های اعزامی از ایران همچون سال‌های پیش به کار گرفته است.

عالمی گفت: با اعلام حضور سیدمصطفی حسینی، قاری برجسته استان قزوین و دارنده مقام سوم مسابقات بین‌المللی قرآن کویت به‌عنوان نماینده کشورمان در رشته قرائت و همچنین اعلام حضور جمعی از فعالان قرآنی جمهوری اسلامی در مالزی، نمایندگان رایزنی فرهنگی ایران در مالزی با حضور در فرودگاه از هیئت‌های رسانه‌ای ایران که جهت شرکت در پنجاه‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به مالزی اعزام شده بودند، استقبال کردند.

این کارشناس فرهنگی افزود: حسینی ۱۱ اردیبهشت‌ماه با همراهی پدر و همچنین استاد محمد عباسی، محمود فتاحی و محمد جباری از فعالان قرآنی کشورمان وارد کوالالامپور شد.

عالمی ادامه داد: علی‌اکبر ضیائی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی نیز دیروز، 12 اردیبهشت با حضور در محل استقرار هیئت‌های اعزامی به استقبال آنان رفته و ضمن خوش‌آمدگویی به آنان راهنمایی‌های لازم را در پاسخ به سؤالات آنان بیان و آمادگی رایزنی فرهنگی را جهت همکاری تمام به مهمانان اعلام کردند.

وی گفت: پنجاه‌و‌هشتمين دوره مسابقات بين‌المللی حفظ و قرائت قرآن كريم مالزی با شعار «وحدت؛ نبض تحول ملی» با حضور قاريانی از كشورهای مختلف جهان در مركز تجارت جهاني پوتراPWTC) ) شهر كوالالامپور برگزار می‌شود.

عالمی ادامه داد: قاريانی از 69 كشور در اين مسابقات بين‌المللی در دو بخش حفظ و تلاوت رقابت خواهند كرد. 21 قاری در بخش تلاوت، 22 قاري در بخش حفظ و 26 قاری در بخش آزاد در دو بخش آقايان و بانوان شركت می‌كنند. بخش حفظ اين مسابقات امسال برای سومين سال متوالی است كه برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی ایران در این بخش به دلیل عدم دعوت طرف مالایی در این مسابقات حضور ندارد.

وی گفت: مالزی از قاريان بيش از 70 كشور برای شركت در دوره گذشته اين مسابقات بين‌المللی دعوت كرده بود كه 120 قاری مرد و زن در دو بخش حفظ و قرائت براي شركت در اين مسابقات اعلام آمادگی كرده بودند.

عالمی همچنین تصریح کرد: در مسابقات بين‌المللی قرآن مالزی كه تا شنبه آينده، 18 اردیبهشت ادامه می‌يابد؛ 7 كشور استراليا، هلند، هنگ كنگ، بلژيك، اسپانيا، انگلستان و سوئد برای نخستين‌بار شركت كرده‌اند .

وی افزود: 16 داور از كشورهای مصر، عربستان سعودی، قطر، لبنان، اردن، اندونزي، برونئی، تايلند و مالزی اين مسابقات بين‌المللی را داوری می‌كنند تا قاريان برتر را انتخاب كنند.

عبدالرضا عالمی گفت: نفر اول بخش قرائت اين مسابقات بين‌المللی قرآن كريم در مالزی شمش طلا به ارزش 70 هزار رينگيت (حدود 18 هزار دلار) و 40 هزار رينگيت پول نقد (بيش از 10 هزار دلار) دريافت مي‌كند.

وی ادامه داد: برنده نخست بخش حفظ اين مسابقات نيز شمش طلا به ارزش 20 هزار رينگيت (بيش از پنج‌هزار دلار) و جايزه نقدی به همين ميزان دريافت می‌كند؛ اين جوايز به هر دو بخش آقايان و بانوان تعلق می‌گيرد.

عالمی گفت: در آیین گشایش این دوره از مسابقات عبدالحلیم معظم شاه، پادشاه مالزی، «جمیل خیر بهارم»، وزیر امور دینی مالزی و جمعی از مقامات و سفرای کشورهای مختلف اسلامی حضور خواهند داشت.

وی افزود: از جمهوری اسلامی ایران نیز علی‌اکبر ضیائی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و نمایندگانی از سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند یافت.

عبدالرضا عالمی، مسئول روابط عمومی رایزنی فرهنگی ایران گفت: تیم کاملی از خبرنگاران شبکه قرآن صدا و سیما و نمایندگانی از خبرگزاری‌های ایکنا و فارس و نماینده خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مستقر در مالزی پوشش دهنده اخبار مربوط به این مسابقات در مالزی هستند.
مطالب مرتبط
captcha