تلاوت دو گزینه احتمالی برای کسب رتبه اولی در شب دوم رقابت‌های مالزی
کد خبر: 3494845
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

تلاوت دو گزینه احتمالی برای کسب رتبه اولی در شب دوم رقابت‌های مالزی

گروه بین‌الملل: شامگاه امروز، 15 اردیبهشت‌ماه، درحالی دومین روز از بخش قرائت مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی برگزار می‌شود که کمیته داوری شاهد اجرای دو تن از گزینه‌های احتمالی برای کسب رتبه نخست قرائت این رقابت‌ها خواهد بود.

امشب دو احتمال قوی رتبه اول رقابت‌های مالزی تلاوت دارند

 به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مالزی، سیدمصطفی حسینی، نماینده جمهوری اسلامی ایران و محمد نذیر اصغر، قاری فیلیپینی حاضر در پنجاه و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی امشب با حضور در جایگاه تلاوت متسابقان، توانمندی خود را در قرائت کلام‌الله مجید به معرض قضاوت هیئت داوران قرار می‌‌‌دهند.
محمد نذیر اصغر، قاری فیلیپینی قبل از نماینده ایران آیاتی را از سوره مبارکه انبیاء قرائت می‌کند و این امتیازی است برای نماینده کشور ما.
حسینی نیز ساعت ۲۲:۴۵ به وقت محلی(۱۹:۱۵ به وقت تهران) قرائت خود را از ابتدای آیه ۹ سوره مبارکه اسراء شروع می‌کند و ۱۰ دقیقه فرصت دارد تا تلاوت خود را به پایان برساند.
پیش‌بینی می‌شود، نماینده ایران امشب به سبک و روش استاد منشاوی قرائت کند.
در حال حاضر گمانه‌زنی‌ها بر رقابت بین این دو قاری برای رتبه نخست استوار است؛ مگر اینکه سازمان توسعه اسلامی مالزی موسوم به جاکیم به‌عنوان برگزارکننده باسابقه‌ترین رویداد قرآنی جهان قصد داشته باشد، در این دوره پدیده‌ای را به جهان قراء معرفی نماید.
محمد نذیر اصغر، قاری خوشخوان فیلیپینی است که سال 1393 و در سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کرد و در یک رقابت نزدیک پس از جعفر فردی به مقام دوم رسید. وی همچنین در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان به عنوان قاری برگزیده در زمینه صوت و لحن انتخاب شد.
پنجاه‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن مالزی، سه‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه با حضور جمیل خیر بهارم، وزیر امور دینی مالزی، سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مختلف افتتاح شد.
این رقابت‌ها تا شنبه، ۱۸ اردیبهشت‌‌ماه ادامه خواهد داشت.
گزارش تصویری مربوط به رقابت متسابقین در بخش قرائت نخستین روز پنجاه‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی را اینجا ببینید!
مطالب مرتبط
captcha