تجربه نمایندگان مراکش و ایتالیا از حضور در مسابقات ایران
کد خبر: 3497723
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

تجربه نمایندگان مراکش و ایتالیا از حضور در مسابقات ایران

گروه بین‌الملل: نمایندگان کشورهای مراکش و ایتالیا در رشته قرائت سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از تجربه حضور خود در این دوره رقابت‌ها سخن گفتند.


تجربه نمایندگان مراکش و ایتالیا از حضور در مسابقات ایران

«عبد اله قَسو»، نماینده کشور مراکش در رشته قرائت سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: من در محفل‌های قرآنی بین‌المللی بسیاری از جمله هلند و ایتالیا شرکت کردم و هر سال در ماه مبارک رمضان به کانادا سفر می‌کنم و امامت جماعت مساجد در این کشور را برعهده دارم.

وی افزود: در مسابقات کشوری مراکش مشارکت‌های بسیاری دارم و حضور در مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران نخستین مشارکت من در سطح بین‌المللی است.

عبد اله قسو در ادامه به کیفیت برگزاری این مسابقات اشاره و عنوان کرد: تنظیم و سطح مسابقات بسیار خوب است و استقبال بسیار خوب ایران توجه ما را به خود جلب کرد و ما شاهد تلاش مسئولان در برگزاری بهتر این مسابقات بودیم و ایرانیان به مهمان‌نوازی و تجلیل از اهل قرآن شهره هستند.

وی افزود: ما باید برای دفاع از اسلام این دین مبین را خوب و دقیق مطالعه کنیم، بسیاری از افراد که خود را به اسلام نسبت می‌دهند، از حقیقت این دین حنیف و تعالیم والای آن بسیار دور هستند.

«معاذ آیت‌العین»، نماینده ایتالیا در رشته تلاوت در سی‌وسومین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن ایران نیز در گفت‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: من در مسابقات بین‌المللی و ملی قرآن جوایز بسیاری را کسب کردم.

تجربه نمایندگان مراکش و ایتالیا از حضور در مسابقات ایران

وی اظهار کرد: همچنین در جشنواره‌های قرآنی بسیاری در داخل و نیز خارج همچون مراکش، فرانسه و اسپانیا که با هدف جذب اقلیت‌های مسلمان به فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود، شرکت داشته‌ام.

معاذ افزود: سطح قاریان در این دوره از مسابقات خوب بوده و آرزوی موفقیت را برای همه متسابقین دارم البته ناگفته نماند که همه متسابقین سبک جدید نداشتند و تلاوت آنها تقلید از دیگر قاریان بوده است اما شیخ «عبدالله قسو» سبک خاص خود را در قرائت داشت.
captcha