نمره برای مقامات موسیقی قرائت از امتیازات مسابقات ایران است
کد خبر: 3497657
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
روشندل عراقی:

نمره برای مقامات موسیقی قرائت از امتیازات مسابقات ایران است

گروه بین‌الملل: «علی رضا حسن»، نماینده کشور عراق در رشته حفظ کل نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان تصریح کرد: اعطای نمره به مقامات موسیقی قرائت متسابقین از امتیازات رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران است.

مقامات موسیقی در مسابقات عراق ذکر نمی‌شود

«علی رضا حسن»، نماینده کشور عراق در رشته حفظ کل قرآن ویژه روشندلان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به این مطلب گفت: «من به عنوان نماینده کشور عراق در رشته حفظ کل قرآن نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان که در حاشیه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است، شرکت کرده‌ام».

وی افزود: «تاکنون تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان را نداشته‌ام، اما با توجه به آشنایی که با مسابقات بین‌المللی قرآن دارم، به نظر من یکی از تفاوت‌های رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران، این است که در مسابقات ایران برای مقامات موسیقی قرائت متسابقین نمره در نظر گرفته می‌شود».

این روشندل عراقی در ادامه گفت: «در مسابقات آستان مقدس امام حسین(ع) در کربلای معلی حضور پیدا کرده‌ام، این در حالی است که برای متسابقین در این مسابقات نمره‌ای برای مقامات موسیقی از سوی کمیته داوران در نظر گرفته نمی‌شد».

حفظ قرآن پا به پای مادر

علی رضا حسن افزود: «از سال 2011 میلادی با کمک مادرم قرائت قرآن را شروع کردم، به طوری که مادرم قرآن می‌خواند و من بعد از وی تکرار می‌کردم، اما هیچ وقت فکر نمی‌کردم روزی حافظ کل قرآن بشوم».

این حافظ روشندل عراقی در ادامه این گفت‌وگو، حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران را نخستین تجربه خود در عرصه‌ رقابت‌های بین‌المللی قرآنی توصیف کرد و گفت: «من تاکنون در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان حضور نداشته‌ام، اما حضور در محافل بزرگ قرآنی آستان مقدس حسینی در کربلای معلی را تجربه کرده‌ام».

علی رضا حسن در ارزیابی مسابقات و اجرای متسابقین گفت: «سطح سازماندهی و اجرای مسابقات تاکنون بسیار خوب بوده و به نظر من تاکنون متسابقین خیلی زیبا، عالی و قابل تحسین به اجرا پرداخته‌اند».

این حافظ روشندل عراقی در ادمه این گفت‌وگو، قرآن کریم را عامل مشترک میان مسلمانان دانست و گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن در تقویت همبستگی و وحدت میان امت اسلام بسیار تأثیرگذار است، زیرا در رقابت‌های بین‌المللی قرآنی، پیروان مذاهب مختلف اسلامی از کشورهای مختلف جهان بر سر سفره قرآن گردهم می‌آیند و علاوه بر حضور در این رویداد قرآنی، به تبادل تجربیات در امور قرآنی می‌پردازند و در رابطه با امور مشترک خود، قرآن و دین بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

وی در پایان از تمامی دست‌اندرکاران سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن تشکر و قدردانی کرد و گفت: «امید است که وحدت اسلامی میان مسلمانان محقق شود و ما شاهد پیشرفت روزافزون مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران و تعالی امت اسلام در زمینه قرآن باشیم».

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان در جهان اسلام، با حضور 16 روشندل حافظ کل قرآن از کشورهای مختلف جهان همزمان با سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در حال برگزاری است.

مطالب مرتبط
captcha