شعار مسابقات فراخوانی برای وحدت جهان اسلام است
کد خبر: 3497527
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
قاری بوسنیایی در گفت‌وگو با ایکنا:

شعار مسابقات فراخوانی برای وحدت جهان اسلام است

گروه بین الملل: نماینده کشور بوسنی و هرزگوین در رشته قرائت سی‌و‌سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، شعار این دوره از رقابت‌ها با عنوان «یک کتاب؛ یک ملت» را فراخوان مهمی برای وحدت جهان اسلام دانست.

شعار مسابقات فراخوانی برای وحدت جهان اسلام است


«احمد رحمانوویچ»، نماینده کشور بوسنی هرزگوین در رشته قرائت مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ، شعار این رویداد مهم قرآنی با عنوان «یک کتاب، یک ملت» را بسیار ارزشمند دانست.

وی افزود: شعار سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران منطبق با آیه 103 سوره آل‌عمران «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَتَفَرَّقُواْ: همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد، و پراكنده نشويد» است.

این قاری بوسنایی در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: «من از سن 9 سالگی توسط امام جماعت مسجد محله قرائت قرآن را آموختم و هم‌اکنون به‌عنوان امام جماعت مسجد فعالیت داشته و به نوجوانان قرآن را نیز آموزش می‌دهم».

وی عنوان کرد: «با وجود این‌که به تمام قرائات اساتید مشهور توجه داشته‌ام، اما به سبک خودم تلاوت می‌کنم و این مسئله برای اعضای کمیته داوران جالب بود».

احمد رحمانوویچ در پایان گفت: «به نظر من مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، کامل‌ترین رقابت‌های قرآنی در سطح جهان است که وحدت امت اسلام را به نمایش می‌گذارد».

مراسم افتتاحیه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت و حفظ کل قرآن ایران عصر روز چهارشنبه، 22 بهمن‌ماه با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان برگزار شد.

این دوره از مسابقات با شعار «یک کتاب؛ یک ملت» و با حضور 57 قاری و 57 حافظ از بیش از 75 کشور جهان در مصلای امام خمینی(ره) در تهران در حال برگزاری است و هم‌زمان با این رقابت‌ها، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان نیز با حضور 16 حافظ روشندل از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.
مطالب مرتبط
captcha