گردهمایی اهل‌ قرآن همبستگی مسلمانان را تقویت می‌کند
کد خبر: 3497548
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
حافظ تانزانیایی:

گردهمایی اهل‌ قرآن همبستگی مسلمانان را تقویت می‌کند

گروه بین‌الملل: نماینده تانزانیا در رشته حفظ کل قرآن سی‌و‌سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن تأکید کرد: گردهمایی اهل قرآن از مناطق مختلف جهان، عاملی مهم برای تقویت همبستگی و وحدت میان امت اسلام محسوب می‌شود.


گردهمایی اهل‌ قرآن همبستگی مسلمانان را تقویت می‌کند

«ابوبکر محمد عمر»، نماینده کشور تانزانیا در رشته حفظ کل قرآن مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: گردهمایی اهل قرآن اعم از قاریان و حافظان از مناطق مختلف دنیا با زبان‌ها و مذاهب مختلف و حضور آن‌‌ها در این رویداد عظیم قرآنی، باعث همبستگی و وحدت میان مسلمانان جهان می‌شود.

وی افزود: «از سن 11 سالگی به حفظ قرآن پرداختم و تاکنون در مسابقات محلی و بین‌المللی قرآن شرکت داشته‌ام که کسب رتبه سوم در مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان و رتبه چهارم در مسابقات قرآنی جیبوتی از جمله افتخارات قرآنی من محسوب می‌شود».

ابوبکر محمد عمر در ادامه این گفت‌وگو عنوان کرد: «در تانزانیا فعالیت‌ها و مسابقات متنوع قرآنی برگزار می‌شود که رقابت‌های بین‌المللی قرآن تانزانیا از مهم‌ترین رخدادهای قرآنی این کشور محسوب می‌شود».

وی در پایان گفت: «قرآن کتاب آسمانی مسلمانان است که عاملی اساسی و مهم در تقویت وحدت میان امت اسلام به‌شمار می‌آید».

قاری تانزانیایی: سطح قاریان حاضر در مسابقات بالاست

همچنین، «رجاء ایوب»، نماینده کشور تانزانیا در رشته قرائت سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در گفت‌وگو با ایکنا سطح اجرای قاریان حاضر در مسابقات تا دومین روز این رقابت‌ها را عالی و در سطح بسیار بالایی توصیف کرد.


گردهمایی اهل‌ قرآن همبستگی مسلمانان را تقویت می‌کند

وی در ادامه گفت: «من در سن 10 سالگی تلاوت قرآن را آغاز کردم. به طوری که روزی در یکی از محفل‌های بزرگ قرآنی در کشور تانزانیا حضور پیدا کردم که شرکت در این محفل معنوی، این انگیزه را در من ایجاد کرد که به قرائت این کتاب الهی و آموزش قواعد و احکام تلاوت قرآن روی بیاورم».رجاء ایوب افزود: من از مشاهیر قرائت مصر همچون «راغب مطفی غلوش»، «شحات محمد انور» و «محمدصدیق منشاوی» در قرائت قرآن تقلید می‌کنم.

این قاری تانزانیایی، حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران را نخستین تجربه بین‌المللی خود در عرصه رقابت‌های قرآنی توصیف کرد و گفت: «من در مسابقات محلی تانزانیا شرکت کردم و موفق به کسب رتبه نخست در این مسابقات شدم».

وی در پایان سازماندهی مسابقات و اجرای متسابقین را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: «تاکنون مسابقات در سطح خوبی اجراشده و از ما به خوبی استقبال شده و اجرای قاریان حاضر در مسابقات نیز تا دومین روز این رقابت‌ها عالی و در سطح بسیار بالایی بوده است».

مطالب مرتبط
captcha