مراسم ادای احترام به مقام شامخ بوعلی‌سینا در همدان برگزار شد
کد خبر: 3524680
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

مراسم ادای احترام به مقام شامخ بوعلی‌سینا در همدان برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم ادای احترام به مقام شامخ بوعلی‌سینا به مناسبت زادروز این حکیم و دانشمند مسلمان با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا دوشنبه، یکم شهریورماه در مراسم ادای احترام به مقام شامخ بوعلی‌سینا به مناسبت زادروز این حکیم و دانشمند مسلمان، اظهار کرد: امسال چهارمین سالی است که برنامه ادای احترام به بوعلی‌سینا را اجرا می‌کنیم و هر سال سعی شده که بهتر از سال پیش اجرا شود.
وی افزود: کشورهای دیگر بوعلی‌سینای ما را محاصره کرده‌اند و هر یک سعی دارند بگویند شیخ‌الرئیس در کشور آنها متولد شده است. متاسفانه دنیا شیخ‌الرئیس را تنها از منظر طب می‌شناسد اما باید بدانیم ابن‌سینا در زمینه تمام علوم و فنون و فضیلت‌ها کامل و جامع بوده است.
دوشنبه یکم شهریورماه در مراسم ادای احترام به مقام شامخ بوعلی‌سینا به مناسبت زادروز شیخ‌الرئیس در آرمگاه بوعلی‌سینای همدان، اظهار کرد: غربی‌ها می‌گویند شیخ‌الرئیس متعلق به ما است، ترکیه‌ای‌ها ادعا دارند او اهل ترکیه است و عرب‌ها معتقدند بوعلی‌سینا عرب بوده اما خوشحال هستیم که در بستر ایران بزرگ آن‌روز و مکتب تشیع و 12 امامی، فرزندی به دنیا آمده که همه دنیا تلاش می‌کنند او را از آن خود بدانند.
آیت‌الله طه‌محمدی ادامه داد: بوعلی‌سینا نادره تاریخ است که به هیچ وجه مصادره شدنی نیست و در مباحث فلسفه بیش از طب زحمت کشیده و در عرفان نظری و عملی بسیار قوی بوده است، بوعلی‌سینا با سنی کمتر از 60 سال چندین کتاب نوشته و در زمان خود هیچ استادی بالاتر از او نبوده و خود یکّه و تنها همه علوم را تولید کرده است.
رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا گفت: کشورهای دیگر خیلی زودتر از ما بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی را ساختند، شاید آخرین کشوری بودیم که بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی را راه‌اندازی کردیم.
وی با بیان اینکه مردم همدان باید بیش از اینها برای شناختن و شناساندن این بزرگان به جهانیان گام بردارند، افزود: درد بزرگی است که مردم برای بازی‌های دنیا حساب بزرگی باز می‌کنند و چندین هزار نفر به تماشا می‌روند اما برای بهره بردن از زحمات و مجاهدت‌های انسانی همچون ابن‌سینا، وقت نمی‌گذارند.
captcha