آغاز مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن سودان
کد خبر: 3560331
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

آغاز مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن سودان

گروه مسابقات: مراسم افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن سودان «جایزه خارطوم»، از صبح امروز، 18 دی‌ماه، آغاز شد.

رد نشود؛ آغاز مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن سودان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «انجمن قرآن کریم سودان»، آیین افتتاحیه این مسابقات در سالن اجتماعات دارالقرآن شهر خارطوم واقع در منطقه «الریاض» این شهر در حال برگزاری است.

در مراسم افتتاحیه این مسابقات که با پوشش گسترده رسانه‌های دیداری و شنیداری و خبرگزاری‌ها و مطبوعات مواجه شده است، قاریان و حافظان حاضر در این دوره از رقابت‌ها، اعضای کمیته داوران و جمعی از شخصیت‌های دینی و فرهنگی حضور دارند.

لازم به ذکر است، فعالیت‌های این مسابقات به‌طور مستقیم از رادیو «الفرقان» سودان بر روی موج fm ردیف 99 مگاهرتز و شبکه ماهواره‌ای «البشری» از طریق ماهواره «نایل ست» فرکانس 12688v پخش می‌شود.

کمیته برگزارکننده این مسابقات اعلام کرد: ۷۴ متسابق در دو بخش بانوان و آقایان از ۵۵ کشور در این مسابقات حضور دارند.

فعالیت‌های این مسابقات از امروز شنبه، ۱۸ دی‌ماه آغاز می‌شود و ارزیابی متسابقین تا روز چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه در دو بخش بانوان و آقایان و دو نوبت صبح و عصر ادامه خواهد داشت.

این مسابقات در دو رشته برگزار می‌شود که رشته نخست این رقابت‌‌ها شامل حفظ کامل قرآن همراه تجوید و ترتیل و تفسیر واژگان جزء ‌۲۳ قرآن ویژه آقایان است که از جمله شروط شرکت در این رشته این است که سن متسابق کمتر از ۱۰ سال و بیشتر از ۲۳ سال نباشد و باید حافظ کل قرآن کریم(به شیوه تجویدی) به یکی از روایت‌های «قالون»، «ورش»، «الدروی» و «حفص» باشد و همچنین با جزء ۲۳ قرآن کریم آشنایی داشته باشد.

رشته دوم هشتمین دوره رقابت‌های بین‌‌المللی قرآن جایزه خارطوم نیز شامل حفظ کامل قرآن کریم همراه با تجوید و ترتیل ویژه بانوان است که متسابق باید حافظ کل قرآن(به شیوه تجویدی) به یکی از روایت‌های «قالون»، «ورش»، «الدوری» و «حفص» باشد و سن متسابقین در این رشته نباید کمتر از ۱۰ سال و بیشتر از ۴۰ سال باشد.

«احمد عیسی المعصراوی»، از قاریان برجسته مصری ریاست کمیته داوران این مسابقات را برعهده دارد و «محمود بن احمد العکاوی» از لبنان، «صادق محمد عبدالله» از یمن و «النعیم محمد حمزة» و «شیخ محمد احمد ابابکر» هر دو از سودان از اعضای کمیته داوران این مسابقات هستند.

محمد خاکپور، حافظ کل قرآن کریم و اهل مشهد مقدس به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده و صبح روز چهارشنبه، ۱۵ دی اجرای مرحله مقدماتی خود را انجام و به سه سؤال این مرحله پاسخ داد.

بر اساس این گزارش، در این مرحله که در هتل محل اسکان شرکت کنندگان برگزار شد، سه سؤال از نماینده کشورمان توسط سه داور سودانی این مرحله پرسیده شد که نتیجه رضایت‌بخشی را برای نماینده کشورمان به دنبال داشته است.

captcha