حضور 70 متسابق از 57 کشور در مسابقات سودان / علت همراه نداشتن استاد راهنما توسط نماینده ایران
کد خبر: 3559990
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
همراه با هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن سودان/

حضور 70 متسابق از 57 کشور در مسابقات سودان / علت همراه نداشتن استاد راهنما توسط نماینده ایران

گروه مسابقات: در حالی هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کشور سودان وارد دومین روز خود در مرحله مقدماتی شده است که این مرحله تا رو جمعه پایان خواهد یافت و از روز شنبه شاهد آغاز رقابت ها در سالن اصلی خواهیم بود. در این مسابقات 70 شرکت کننده از 57 کشور حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، دومین روز از مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کشور سودان امروز پنج شنبه 16 دی ماه آغاز شد و بخش دیگری از شرکت کنندگان به سوالات هیئت داوران در این بخش پاسخ دادند.
بخش مقدماتی این مسابقات تا پایان رو جمعه 17 دی ماه ادامه دارد، این بخش در هتل محل اسکان شرکت کنندگان برگزار می شود و هنوز هیچ یک از آنها اجرای خود در سالن اصلی را آغاز نکرده اند.
با پایان یافتن مرحله مقدماتی این مسابقات در روز جمعه که شرط ورود به سالن اصلی است، رقابت ها از روز شنبه 18 دی ماه در سالن اصلی و در دو نوبت صبح و عصر آغاز می شود و تا روز چهارشنبه ادامه دارد. مراسم اختتامیه نیز روز جمعه هفته آینده برگزار می شود.
بر اساس این گزارش این مسابقات در رشته حفظ کل قرآن کریم و با حضور 70 شرکت کننده از حدود 57 کشور دنیا در دو بخش بانوان و آقایان و به صورت مجزا از هم برگزار می شود.
محمد خاکپور، نماینده کشورمان در این مسابقات روز گذشته به سه سوال داوران در بخش مقدماتی پاسخ داد. نماینده کشورمان در این مسابقات طی گفت وگویی با خبرنگار ایکنا از اجرای خود در این مرحله ابراز  رضایت کرد.
در حالی نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات از داشتن استاد راهنما محروم است که بسیاری از شرکت کنندگان از استاد همراه بهره می برند. ظاهر امر این است که علت نبودن استاد راهنما همراه با نماینده کشورمان به دلیل کم کاری طرف سودانی بوده است، چرا که آنها در دعوتنامه خود تنها درخواست معرفی نماینده طی سه روز را داشته اند.
هرچند نماینده کشورمان از داشتن همراه در این مسابقات محروم است، اما مشکل چندانی در تکلم به زبان عربی ندارد.

محمد خاکپور و شیخ عبدالرحمن مسئول اجرایی مسابقات بین المللی قرآن کشور سودان

محمد خاکپور- استاد سلمان و محرم(استاد راهنما و شرکت کننده کشور ترکیه)

پوستر هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کشور سودان
captcha