جلسه قرآنی در جوار «سیدالکریم» + صوت و عکس
کد خبر: 3569210
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

جلسه قرآنی در جوار «سیدالکریم» + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: یک روز دیگر از جلسه صمیمی آموزش قرآن محمد برخورداری با حضور قاریان و حافظان در سنین مختلف در مسجد زیبا و باشکوه جامع آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه آموزش قرآن محمد برخورداری، قاری و مبتهل ممتاز کشورمان، دوشنبه، یازدهم بهمن‌‌ماه با حضور قاریان و حافظان قرآن در صحن عتیق آستان عبدالعظیم(ع)، مسجد جامع شهرری، بلافاصله پس از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

جلسه قرآنی در جوار «سیدالکریم» + صوت و عکس

در این جلسه اعضای جلسه به ارائه تلاوت‌های تقلیدی از اساتید مصری پرداختند و محمد برخورداری نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد.

همچنین برخورداری در خلال تلاوت‌ها به برخی نکات تربیتی آیات تلاوت شده اشاره کرد. وی با استناد به آیه 23 سوره مبارکه اسراء «وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا» گفت: خداوند متعال در چند جای قرآن، کنار نهی از پرستش غیر از خود، سریع به احسان به والدین اشاره کرده است که نشان از جایگاه بالای احترام به والدین دارد. انسان در هر پست و مقامی باشد، باید احترام به والدین را رعایت کند.

این قاری و مبتهل ممتاز کشورمان در ادامه به قاریان مبتدی توصیه به تقلید از اساتید نسل طلایی مصر را کرد و گفت: کسی که می‌خواهد قاری شود، راهی جز تقلید ندارد. تقلید از  کسانی که در اوج قله‌های تلاوت قرآن هستند، مثل عبدالباسط، منشاوی، مصطفی اسماعیل و... .

جلسه قرانی 10 ساله در جوار «سیدالکریم»+صوت وعکس

برخورداری با اشاره به سابقه 700ساله تلاوت در مصر گفت: خیلی از تلاوت‌های اساتید مصری بدلیل شرایط زمانه و نبود تکنولوژی ضبط صدا، اصلا ضبط نشده است. حتی تلاوت‌‌های استاد مصطفی اسماعیل تا سن 40 سالگی ضبط نشده است.

حسن ختام این جلسه قرآن صمیمی و معنوی، تلاوت مسعود سیاف‌زاده، قاری ممتاز کشورمان بود که مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

جلسه قرانی 10 ساله در جوار «سیدالکریم»+صوت وعکس

این جلسه قرآن که در جوار حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود، تلاوت‌هایش، حس و حال متفاوتی از جلسات دیگر دارد و به برکت حضرت عبدالعظیم(ع) فضایی معنوی ایجاد می‌شود.

از جمله نکات جالب این جلسه قرآن، فعالیت بچه‌های جلسه از عکس‌برداری و فیلم‌برداری گرفته تا پذیرایی و ... بود که نشان از همدلی و وحدت بسیار قابل تحسین این جلسه قرآن صمیمی بود.

جلسه آموزش قرآن محمد برخورداری، قاری و مبتهل ممتاز کشورمان، به مدت 10 سال است که دوشنبه‌ها در صحن عتیق مسجد جامع شهرری، بلافاصله پس از نماز عشاء برگزار می‌شود.

در ادامه تلاوت مسعود سیاف‌زاده ارائه می‌شود.

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha