گزارش ایكنا از گردهمایی آمران به معروف یگان‌های نزاجا مستقر در فارس
کد خبر: 3678900
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

گزارش ایكنا از گردهمایی آمران به معروف یگان‌های نزاجا مستقر در فارس

گروه اجتماعی: پنجمین همایش منطقه‌ای امر به معروف و نهی از منكر یگان‌های نزاجا مستقر در فارس به میزبانی مركز پیاده در شیراز برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، پنجمین همایش منطقه‌ای امر به معروف و نهی از منكر یگان‌های نزاجا مستقر در فارس امروز، 13 دی‌ماه به میزبانی مركز آموزش علوم و فنون در شیراز برگزارشد.

امر به معروف و نهی از منكر لشكرسازی برای دفاع از ارزش‌هاست
در این همایش سلیمان مهدی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس به بیان نكاتی درباره لزوم احیای این فریضه‌ها پرداخت و گفت: امر به معروف و نهی از منكر لشكرسازی برای دفاع از ارزش‌ها و برای افزایش سربازان در جنگ نرم است.
وی با بیان اینكه این فریضه‌های انقلاب كرده و در تمام موضوعات اجتماعی، مذهبی و دنیوی ورود پیدا می‌كند، افزود: ما جنگ سخت را تجربه كردیم اما این جنگ باید شباهتی به جنگ نرم داشته باشد. در جنگ سخت برای اینكه سنگری را از دست ندهید، تا آخرین لحظه ایستادگی می‌كنید بنابراین جنگ نرم را هم باید این‌گونه ترسیم كنیم كه مانند جنگ سخت عقب‌نشینی نداشته باشیم.
مهدوی اظهار كرد: همان‌طور كه در جنگ سخت جان خود را فدا می‌كنیم، اینجا هم باید برای حفظ افكار و اندیشه‌ها تلاش كرد و به همان‌اندازه باید جان را فدا كرد لذا باید ببینیم كه آیا برای حفظ فرهنگ و هویت فرهنگ شیعه جان خود را فدا می‌كنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین تیموریان، معاون نظارت و ارزش‌های مكتبی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نیز در این مراسم گفت: امر به معروف و نهی از منكر جزو برنامه‌های مهم ما در ارتش و عقیدتی ـ سیاسی است.
وی به سیاست‌های كلی كه ستاد كل نیروهای مسلح ابلاغ كرده اشاره كرد و گفت: همه فرماندهان، مدیران و كاركنان باید در توسعه امر به معروف و نهی از منكر مشاركت داشته باشند.

لزوم آسیب‌شناسی ناهنجاری‌ها
تیموریان اظهار كرد: باید ناهنجاری‌ها را آسیب‌شناسی كنیم و افرادی را برای تحقق بگذاریم كه چه چیزهایی ما را تهدید می‌كند چه بسا تهدیدهای هر منطقه و استانی متفاوت باشد و ممكن است آسیب‌های افراد متفاوت باشد و این‌ها باید تحقیق شود و مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و برای هر كدام نسخه خودشان را ارائه كرد.
معاون نظارت و ارزش‌های مكتبی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینكه اگر بخواهیم مجموعه خودمان را سالم كنیم باید از كسانی كه امكاناتی كه به آن‌ها داده‌ایم شروع كنیم، گفت: مقام معظم رهبری از ارتش و نیروهای مسلح انتظار دارد كه اماكن و محیط وابسته آن عاری از آسیب‌ها باشد، ظواهر دینی و اسلامی در آن‌ها مشهود باشد و رعایت شود لذا همه ما باید در این راستا تلاش كنیم.

همه برای تبلیغ همگانی و تذكر لسانی دست به دست هم دهیم
وی همچنین بر لزوم برپایی جلسات امر به معروف و نهی از منكر برای همه كاركنان و خانواده‌ها و ارائه آموزش‌ها در این زمینه تأكید كرد و گفت: باید همه برای تبلیغ همگانی و تذكر لسانی دست به دست هم دهیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز نیز در این مراسم ضمن برشمردن آیاتی از قرآن كریم درباره امر به معروف و نهی ازمنكر گفت: امر به معروف و نهی ازمنکر واجب بزرگی که به حاشیه رفته و در هیچ دولتی تاکنون به طور کامل عملی و اجرائی نشده است.
امیرحمیدرضا سلمانی، معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم نكاتی را درباره امر به معروف و نهی از منكر یادآور شد و آیات و روایاتی را در این زمینه بیان كرد و ویژگی‌های نظام جمهوری مقدس ایران را در هندسه قدرت برشمرد.
وی اظهار كرد: دنیا در حال شكل‌گیری یك قدرت جدید است و كشورهای نوظهوری در این هندسه قدرت نقش دارند، یكی از كشورهایی كه هندسه قدرت می‌تواند نقش ایفا كند و این كار را هم انجام می‌دهد، ‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
سلمانی با یادآوری اینكه یك كشور برای عرض اندام در حوزه جهانی قدرت، باید ویژگی‌هایی داشته باشد، افزود: اولین ویژگی ایران اسلامی، موقعیت ژئوپولتیك منطقه است. تقریباً 50 تا 70 درصد این نقاطی كه می‌تواند استراتژیك باشد در كشورهای اسلامی و تعدادی هم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
معاون اجرایی نزاجا با بیان اینكه 12 كشور همسایه ایران اسلامی هستند و ما می‌توانیم از این مسئله استفاده كنیم، گفت: تقریباً 70 درصد ذخایر شناخته شده نفت و 40 درصد ذخایر گاز در كشور ما قرار دارد.
وی، ویژگی دیگر نظام جمهوری اسلامی وجود نیروی انسانی مؤمن و متعهد و پا در ركاب برشمرد و گفت: قابلیت نیروهای مسلح كه از یك اقتدار و آمادگی رزمی و بازدارندگی دارند نیز از دیگر ویژگی‌های كشورمان است.

بزرگ‌ترین قابلیت نظام جمهوری اسلامی، وجود ولایت فقیه است
سلمانی با بیان اینكه حوزه ایدئولوژیك و فرهنگی ما كه ریشه در تشیع دارد، از نعمت‌های بزرگی است كه كشور ما داراست، گفت: بزرگ‌ترین قابلیتی كه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد وجود نازنین رهبر معظم انقلاب اسلامی است و باید شكر این نعمت را به جا آوریم.
معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: شكر نعمت هم شكر لسانی و هم عملی است و شكر عملی هم این است كه با خوب كار كردن و عاشقانه كار كردن بتوانیم شكر عملی كنیم.
پایان‌بخش این مراسم تجلیل از مجریان امر به معروف و نهی از منكر در یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در استان فارس بود.

captcha