تمام امور با تحقق امر به معروف به سامان می‌رسند/ غفلت از این فرایض در ساختار دولتی
کد خبر: 3684391
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
مهدوی:

تمام امور با تحقق امر به معروف به سامان می‌رسند/ غفلت از این فرایض در ساختار دولتی

گروه اجتماعی: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس تأكید كرد كه اگر می‌خواهیم همه راه‌ها امن و تمام درآمدها حلال شود و حقوق هیچكس پایمال نشود و همه كارها سامان پیدا كنند، بحث نظارت مردمی كه همان امر به معروف و نهی از منكر است را باید محقق كنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس شب گذشته، اول بهمن‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان، خداوند، ولایت و مردم را سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: نقش اصلی را در عرصه این انقلاب، مردم بازی می‌كنند اما در طرح‌های اجتماعی مردم در چند اجتماعی خلاصه شده‌اند.

در سخنان برخی از مسئولان نقش مردم تنها در ایام انتخابات است و بس
وی با انتقاد از اینكه در صحبت‌های برخی از مسئولان نقش مردم تنها در ایام انتخابات است و بس، افزود: اگر می‌خواهیم همه راه‌ها امن و تمام درآمدها حلال شود و حقوق هیچكس پایمال نشود و حق مظلوم از ظالم گرفته شود و همه كارها سامان پیدا كنند، بحث نظارت مردمی كه همان امر به معروف و نهی از منكر است را باید محقق كنیم ضمن اینكه این مسئله دستور قرآن كریم است.
مهدوی اظهار كرد: در احكام دینی، دین اسلام به مردم اجازه داده است با این فرایض الهی، تمام فضائل الهی و اجتماعی را محقق كنند، اما ما به عنوان مختلف قائل به این موضوع قائل نیستیم در حالی كه طبق احادیث معصومین، تمام كارها با امر به معروف و نهی از منكر محقق می‌شوند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص توسعه طرح مسجدمحوری جهت رفع آسیب‌های اجتماع یگفت: مسجد محوری یعنی خدامحوری و اصل هم همین است كه باید در جامعه بیش از این‌ها مدنظر قرار گیرد و این هم به دست مردم اتفاق می‌افتد.

امر به معروف كجای ساختار دولتی قرار گرفته است
وی تأكید كرد كه تمام فرائض به اضافه جهاد در راه خدا تنها قطره هستند و فقط این فریضه الهی دریای پهناور است اما این فرایض كجای ساختار دولتی و حاكمیتی و مردم قرار گرفته است كه از این حق دفاع كنند.

احترام به قانون از سوی مسئولان؛ لازم ارتقای سرمایه اجتماعی
مهدوی با بیان اینكه در صورت تحقق امر به معروف به آن امت واحده خواهیم رسید كه همه دغدغه آن را دارند، گفت: نكته دیگر در بحث سرمایه اجتماعی، احترام به قانون و قانون دور نزدن به خصوص در میان مسئولان است آن هم قوانینی كه نمایندگان مردم تعیین كرده و بر اساس دین سنجیده شده است اما این كجاست.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس همچنین از برخی اقدامات در ادارات نیز انتقاد كرد و گفت: در ادارات بالای سر كارمندان خود نوشته‌اند كه اگر به نماینده دولت توهین كنند، 74 ضربه شلاق می‌خورند و یا سه تا 6 ماه به زندان می‌برند یعنی مردم حق حرف زدن ندارند؛ در صورتی كه باید این حق را به مردم دهیم تا هر چیزی در جای خود قرار گیرد.

captcha