توقف روند ادغام اتحادیه‌ها و فعالیت هیئت رسیدگی تا تعیین تکلیف کارگروه ویژه
کد خبر: 3742184
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
حسن محمدی خبر داد:

توقف روند ادغام اتحادیه‌ها و فعالیت هیئت رسیدگی تا تعیین تکلیف کارگروه ویژه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از توقف روند ادغام اتحادیه‌ها و فعالیت هیئت رسیدگی تا تعیین تکلیف کارگروه ویژه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اتقان؛ حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به برگزاری چهل و یکمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که روز شنبه برگزار شد، گفت: طبق اعلام قبلی بررسی و تصویب موارد اختلافی اساسنامه اتحادیه مدغم و همچنین انتخاب سه نفر نماینده مردمی در شورای توسعه مهم‌ترین دستور این جلسه بود. با توجه به دستور اول این جلسه، گزارشی در خصوص فرآیند برگزاری چهاردهمین مجمع عمومی اتحادیه از طرف بنده که به نمایندگی از مؤسسات مردمی در شورای توسعه حضور دارم، ارائه شد.
وی با بیان اینکه در این گزارش به برپایی باشکوه و کم نظیر چهاردهمین مجمع اتحادیه در تاریخ فعالیت اتحادیه و رأی بالای اعضای مجمع به عدم ادغام دو اتحادیه، اشاره شد، عنوان کرد: تصمیم گیری و رأی نهایی مجمع درباره «عدم ادغام دو اتحادیه» به دلایل متعددی از جمله مشکلات، سنگ‌اندازی و دخالت‌های متعدد دستگاه‌های استانی و ملی در امر ادغام و به خصوص در استان‌ها، تصویب و مقرر شد فرآیند بازگشت به شرایط قبل، بررسی و به مؤسسات ابلاغ شود.
محمدی در ادامه افزود: با توجه به اینکه این گزارش با دستور نخست جلسه و بررسی موارد اختلافی اساسنامه اتحادیه مدغم مرتبط بود، ارائه این گزارش در شورا همانطور که پیش‌بینی می‌شد محل چالش و بحث بود، دوستان در موافقت و مخالفت این امر نظرات مختلفی را ارائه کردند، ما هم توضیح دادیم که این تصمیم، رأی مجمعی هست که بر طبق اساسنامه مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، بالاترین نهاد تصمیم گیرنده در حوزه سیاست‌ها و راهبردهای اتحادیه است.
مدیرعامل اتحادیه همچنین گفت: در خلال این بحث موضوع نامه وزارت ارشاد به مخبر دزفولی، مبنی بر خروج وزارت ارشاد از هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی نیز مطرح شد، به گفته نمایندگان وزارت ارشاد، طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و طبق قانون، ارشاد نمی‌تواند وظایف ذاتی خود را به نهاد دیگری واگذار کند، ضمن اینکه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی نیز، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.
وی افزود: این موضوع نیز محل اختلاف بود که بحث‌های متعددی در این خصوص مطرح شد، از جمله جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور هم که در جلسه حضور داشتند، توضیحات مفصلی ارائه کردند مبنی بر اینکه خود شخص آقای رئیس جمهور نسبت به مسئولیت‌های دینی و قرآنی دستگاه‌های دولتی اهتمام و توجه ویژه دارند و بر لزوم مسئولیت پذیری دستگاه‌های دولتی نسبت به وظایف قرآنی‌شان تاکید دارند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: به هر حال بر اساس توضیحات ایشان و براساس قانون، وزارت ارشاد نمی‌تواند وظایف خود را به نهاد دیگری واگذار کند.
محمدی در پایان تصریح کرد: در نهایت مقرر شد، کارگروهی ذیل شورای توسعه متشکل از دستگاها و نهادهای ذی ربط این دو موضوع را پیگیری کنند، بنابر این تا تشکیل کارگروه ویژه، ارائه گزارش از سوی این کارگروه و تعیین تکلیف و تصمیم‌گیری نهایی شورا، روند ادامه فعالیت هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی و نیز ادغام اتحادیه‌ها، متوقف خواهد شد.
ضمناً به زعم برخی دوستان حاضر در جلسه شورا، این جلسه به رسمیت نرسیده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۷:۳۴
0
0
با سلام ، فرایند ادغام اتحادیه و دبیرخانه مشترک صدور مجوز باید متوقف گردد. در شرایط موجود هیچ لزوم و اصراری بر مسیر غلط دو سال گذشته وجود ندارد.
captcha