تلاوت کودک پاکستانی؛ آغازگر شب ایرانیان توکیو+عکس
کد خبر: 3775001
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

تلاوت کودک پاکستانی؛ آغازگر شب ایرانیان توکیو+عکس

گروه بین‌الملل ـ «سید عون عباس کامورا»، کودک 6 ساله پاکستانی و حافظ بیش از 10 جزء قرآن کریم در مراسم «شبی با ایرانیان» توکیو آیاتی از قرآن تلاوت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، مراسم شبی با ایرانیان را دیروز(اول دی ماه) با هدف نكوداشت آیین و فرهنگ‌ كشورمان در توكیو برگزار كرد.

این ‌برنامه با حضور سفیر ایران در ژاپن، همکاران سفارت كشورمان، ایرانیان و دانشجویان مقیم، علاقمندان ژاپنی و همچنین میهمانان برخی از دیگر کشورها، از سوی رایزنی فرهنگی و با همکاری سفارت كشورمان برگزار شد.

این مراسم که بیش از سیصد نفر از میهمانان در آن شرکت داشتند، با قرائت قرآن عون عباس، کودک 6 ساله پاکستانی و حافظ بیش از 10 جزء قرآن کریم، آغاز شد.

در ادامه حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی كشورمان در ژاپن با بیان سخنان کوتاهی گفت: امیدواریم برگزاری این مراسم از سوی رایزنی فرهنگی ایران عامل مؤثری برای ارتباطات و شناخت بیشتر از یک سو و همچنین آشنایی مردم فرهنگ‌دوست ژاپن با فرهنگ ایرانی باشد.

در ادامه گروه موسیقی سنتی ایرانی «هزار و یک شب» (گروه موسیقی ایرانی ـ ژاپنی) موسیقی سنتی ایرانی را اجرا كرد که با تشویق میهمانان مواجه شد.

سپس رحمانی‌موحد، سفیر ایران در ژاپن در سخنرانی خود بیان كرد: این جشن فرصت بسیار ارزشمندی است برای این که انس و الفت بیشتری در میان هموطنان و دوستداران فرهنگ و هنر ایران زمین فراهم شود.

رحمانی‌موحد سپس به تشریح تأثیرگذاری رسوم كشورمان در ارتباط و تعامل ایرانیان با یکدیگر و تأثیر آن در دیگر فرهنگ‌ها پرداخت و با خواندن شعری از سعدی شیرازی «شب عاشقان بی‌دل چه شبی دراز باشد / تو بیا کز اول شب در صبح باز باشد» گفت: امیدوارم که این جشن و برنامه‌های مشابه باعث ارتباط، آشنایی و ارتقای دوستی بیشتر هموطنان عزیز و همچنین شناخت بهتر مردم فرهنگ‌دوست ژاپنی با آداب و سنن ایرانی باشد. سرافرازی ایران عزیز، سلامت و سربلندی هموطنان و موفقیت مردم بزرگ و ایران‌دوست ژاپن را آرزومندم.

بخش دیگر این برنامه به اهدای جوائز مسابقه مفاهیم قرآنی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن اختصاص داشت که چندی پیش برگزار شده بود و طی آن به پنج نفر از برندگان این برنامه و همچنین قاری خردسال پاكستانی برنامه، جوایزی اهدا شد.

در ادامه این مراسم  خانم فوجیه، از عکاسان فعال و مطرح ژاپنی، گزارشی از سفرهای متعدد خود به ایران و یافته‌ها و عکس‌های خود از کشورمان را ارائه داد.

رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن همچنین با تدارک و آماده‌سازی فرم زیبایی از شبكه اجتماعی اینستاگرام رایزنی، مسابقه عکاسی در فضای مجازی را اعلام کرد.

انتهای پیام

captcha