تظاهرات فلسطینیان با شعار «وفادای به خون شهدای حرم ابراهیمی»
کد خبر: 3792309
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

تظاهرات فلسطینیان با شعار «وفادای به خون شهدای حرم ابراهیمی»

گروه بین‌الملل ـ فلسطینیان برای شرکت در تظاهرات بازگشت که با شعار «وفاداری به خون شهدای حرم حضرت ابراهیم (ع)» برگزار خواهد شد، آماده می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ کمیته عالی ملی تظاهرات بازگشت و لغو محاصره نوار غزه از مردم باریکه غزه خواست تا در این تظاهرات حضور سبز و پرشور خود را به نمایش بگذارند. 

این کمیته تاکید کرد که تظاهرات بازگشت به رغم آن همه مشکلات و رنج‌ها و مصیبت‌هایی که دشمن صهیونیستی به بار آورده است، به منظور لغو محاصره نوار غزه و حمایت از حقوق فلسطینیان و در راس آنها حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف ادامه خواهد داشت. 

این کمیته ضمن درخواست عزیمت فلسطینیان به سمت اردوگاه‌های بازگشت در شرق نوار غزه، تاکید کرد که تظاهرات بازگشت کاملا جنبه مسالمت‌آمیز دارد و تا زمان تحقق اهدافش ادامه خواهد داشت. 

هزاران فلسطینی راهی مسجدالاقصی شدند
 
از سوی دیگر، هزاران فلسطینی ساکن قدس و کرانه باختری و اراضی اشغالی 1948 به منظور اقامه نماز جمعه در باب الرحمه ـ یکی از دروازه‌های مسجد مبارک الاقصی ـ راهی این مسجد شدند. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این اقدام در پاسخ به درخواست گروه های ملی و اسلامی مبنی بر حضور گسترده در نماز جمعه مسجدالاقصی جهت دفاع از این مسجد در برابر طرح های شوم دشمن صهیونیستی علیه باب الرحمه صورت گرفت. 

اداره اطلاع‌رسانی جنبش مقاومت اسلامی حماس در کرانه باختری اعلام کرد که هزاران تن از نمازگزاران فلسطینی از نماز صبح امروز در مسجدالاقصی حضور پیدا کرده‌اند، این اقدام در میان حضور گسترده رسانه‌های فلسطینی عربی بین المللی در داخل مسجد مبارک الاقصی و خارج آن صورت می گیرد.

این در حالی است که شمار زیادی از نیروهای ارتش و پلیس رژیم اشغالگر قدس در جای جای قدس مستقر شده و پست های بازرسی در آنها دایر کرده اند و مانع از ورود فلسطینیان به این مسجد می شوند.
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha