رقابت 674 نفر در بزرگترین انتخابات تاریخ هند
کد خبر: 3809494
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
ایکنا گزارش می‌دهد؛

رقابت 674 نفر در بزرگترین انتخابات تاریخ هند

گروه بین‌الملل ــ در آخرین مرحله انتخابات پارلمانی هند ۹۱۸ نامزد انتخابات به رقابت پرداختند؛ همچنین در پنجمین مرحله از انتخابات پارلمانی هند که بزرگترین انتخابات تاریخ در پرجمعیت‌ترین دموکراسی جهان نام گرفته است و طی دو روز پیش به کار خود پایان داد،‌ 674 نفر با هم رقابت کردند.

به گزارش ایکنا از هند؛ انتخابات هند در مرحله پنجم با رقابت بر سر 51 کرسی از 7 استان ادامه پیدا کرد؛ در این مرحله بسیاری از رهبران شاخص از جمله راهول گاندی (رئیس کنگره ملی هند)، سونیا گاندی (رئیس سابق کنگره ملی)، راجانات سینگ و آسمرتی زوبین ایرانی از مهمترین رهبران سیاسی حضور داشتند.

رقابت 674 نفر در پنجمین مرحله انتخابات پارلمانی هند

استقبال از ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها

در این مرحله هشت میلیون و 88 هزار و 722 رأی دهنده، سرنوشت 674 نامزد را تعیین کردند که در میان آنها چهار میلیون و 63 هزار و 342 نفر شرکت کننده مرد، چهار میلیون و 83 هزار و 166 نفر زن و دو هزار و 214 نفر جوان وجود داشتند که برای این تعداد شرکت‌کننده در همه‌پرسی،  96 هزار مرکز رأی‌گیری ایجاد شد؛ تعداد رأی‌دهندگان زن بیش از مردان بوده است.

رقابت 674 نفر در پنجمین مرحله انتخابات پارلمانی هند

انتخابات پارلمانی هند از روز 11 آوریل (22 فروردین) آغاز شد و به مدت شش هفته ادامه داشت؛ این رویداد سیاسی بزرگترین انتخابات تاریخ در پرجمعیت‌ترین دموکراسی جهان نام گرفته است.

رقابت 674 نفر در بزرگترین انتخابات تاریخ شبه قاره

صف شهروندان هند برای رأی‌دهی به نامزدها

نارندرا مودی، نخست وزیر ملی‌گرای هند امیدوار است که برای مدت پنج سال دیگر در سمت خود باقی بماند. وی در توئیتر خود از مردم کشورش خواست تا با شرکت در انتخابات، رکورد جدیدی را در میزان حضور در همه‌پرسی به ثبت برسانند. مهمترین رقیب مودی، راهول گاندی (رئیس کنگره ملی هند و از بازماندگان خانواده گاندی) مخالف سیاست‌های دولت است.

رقابت 674 نفر در پنجمین مرحله انتخابات پارلمانی هند

برای انتخاب 543 نماینده مجلس هند، 900 میلیون نفر واجد شرایط رأی‌دهی هستند. این رأی‌گیری در 19 مه (29 اردیبهشت) پایان یافت و شمارش آراء در روز 23 مه (2 خرداد) انجام می‌شود.

انتخابات پارلمانی هند در هفت مرحله انجام شد تا شفافیت و آزادانه بودن آن تضمین شود؛ استان‌های کم‌جمعیت در یک روز رأی دادند، ولی در استان‌های پرجمعیت جریان رأی‌‌دهی چند روز به طول انجامید.

رقابت 674 نفر در پنجمین مرحله انتخابات پارلمانی هند

این انتخابات، پرهزینه‌ترین انتخابات در هند است که به گزارش مؤسسه تحقیقاتی رسانه‌ای هند، هزینه آن برای کمیسیون انتخابات 7 میلیارد دلار است که در انتخابات 2014، 5 میلیارد دلار بود.

گزارش از: طه شاعری

انتهای پیام

captcha