تخریب 1024 مسجد در حمله عربستان به یمن
کد خبر: 3812578
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

تخریب 1024 مسجد در حمله عربستان به یمن

گروه بین‌الملل ـ مسئول ارتباطات خارجی انصارالله یمن طی سخنانی در بیست وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران گفت: در تجاوز پنج ساله نیروهای عربستانی به یمن 1024 مسجد به صورت جزئی یا کلی ویران شده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ عدنان قفله مسئول ارتباطات خارجی انصارالله یمن در تهران دیروز جمعه(27 اردیبهشت‌ماه) در مراسم سخنرانی خود در برنامه شب یمن در غرفه این کشور در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن اظهار کرد: بسیاری از این مساجد، مساجدی بودند که صحابه پیامبر یا ائمه(ع) در طول تاریخ بنا کرده‌ بودند و ویرانی مساجد، یعنی از بین رفتن قرآن‌های بسیاری که در این مساجد موجود بودند.

قفله گفت: در جنگی که عربستان علیه یمن آغاز کرد، بیشتر از جنگ جهانی دوم تسلیحات به کار رفت و جنایت انجام شد. اما ما مردم یمن، وظیفه خود می‌دانیم که از اسلام و اهل بیت(ع) دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: این جنایت، یکی از بزرگ‌ترین جنایت‌های تاریخ بشری بوده است. اما این تجاوز باعث شد تا ما، مردم یمن بیشتر به قرآن و اهل بیت(ع) متمسک شویم.

قفله گفت: قرآن کریم که در ماه رمضان نازل شده است، قانون اساسی خداست که آن را برای ما نازل کرده تا در زندگی خود به کار ببندیم. این همان قانون اساسی است که بیشتر مردم آن را فراموش کرده‌اند و چون قرآن به حاشیه رانده شد، دشمنان قدرت گرفتند.

وی تأکید کرد: ما باید قرآن را با واقعیت زندگی خود تطبیق دهیم و کسی که آن را در زندگی‌اش اجرا نکند، مجازاتش خواری و ذلت است.

گفتنی است؛ بیست وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن؛ معنای زندگی» همزمان با ماه رمضان از ۲۱ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شده است و تا چهارم خرداد ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha