برگزاری مسابقه قرائت قرآن كريم از طرف سازمان ديانت تركيه غلامی -

17:55 - September 01, 2007
Code de l'info: 1576854
oo
برگزاری مسابقه قرائت قرآن كريم از طرف سازمان ديانت تركيه غلامی -
چهارمين دوره مسابقات قرآن كريم به همت سازمان ديانت تركيه امروز در شهر نوشهر تركيه برگزار می‌شود.
ائمه جمعه و جماعات و برگزيدگان و شركت كنندگان در كلاس‌های قرآنی تركيه، امسال در چهارمين دوره مسابقات قرآن كريم سازمان ديانت شركت خواهند كرد.
اين مسابقات برای چهارمين سال متوالی در تركيه برگزار می‌شود و هدايای نفرات اول در مراسم هفته مساجد و ائمه جماعات تقديم خواهد شد.
يادآوری می‌شود، در تركيه 81/9/2007 تا /9/2007 از طرف سازمان ديانت بعنوان هفته مساجد و ائمه جماعت نامگذاری شده است.
-----------------------------------------
تأكيد امام جمعه مسجد مكی اهل سنت زاهدان بر حفظ وحدت ميان مسلمانان غلامی -
خطيب جمعه مسجد مكی اهل سنت زاهدان گفت: شيعيان و اهل سنت بايد بيش از گذشته همديگر را دريابند زيرا رمز موفقيت در وحدت آنان است.
«مولوی عبدالحميد اسماعيل‌زهی»، امام جمعه مسجد مكی اهل سنت زاهدان، گفت: دولت نهم توجه خاصی به مناطق محروم و آبادانی و عمران كشور دارد و خدمات زيادی انجام داده است.
وی افزود: دولت نهم با عمل به شعارهای عدالت محوری، مناطق سنی‌نشين و شيعه‌نشين را در ايجاد عمران، آبادانی و توسعه بطور يكسان نگريسته و با اين اقدام ثابت كرد كه پايبند شعار عدالت محوری است.
«مولوی عبدالحميد» گفت: موفقيت دولت در گرو ايجاد اتحاد و همدلی ميان اقوام و مذاهب مختلف كشور است و اين اتحاد تنها از راه برقراری عدالت و توجه يكسان به همه اقوام و مذاهب حاصل می‌شود.
وی اظهار داشت: در شرايط حاضر كه دشمنان در صدد تفرقه افكنی و ايجاد اختلاف بين شيعه و اهل سنت هستند مسؤولان و مردم اعم از شيعه و اهل سنت بايد بيشتر هوشيار باشند و زمينه سوء استفاده برای دشمن را فراهم نكنند.
خطيب جمعه مسجد مكی اهل سنت زاهدان بيان كرد: شيعه و اهل سنت بايد بيش از گذشته همديگر را دريابند زيرا رمز موفقيت در وحدت آنان است.
---------------------------------------------------

. برپايی نمايشگاه علوم قرآنی در ماهشهر غلامی -
نمايشگاه علوم قرآنی ويژه ماه مبارك رمضان، از 24 شهريورماه در ماهشهر كار خود را آغاز می‌كند.
ـ به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان، نمايشگاه آثار قرآنی از 24 شهريورماه لغايت هشتم مهرماه، با بيش از چهار هزار عنوان كتاب، در دو محل فرهنگسرای فردوسی و مجموعه فرهنگی ـ ورزشی «انديشه» شهرك بعثت فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.
بر اساس اين گزارش اين نمايشگاه در بخش‌های كتب قرآنی، آثار تابلوهای قرآنی، صنايع دستی و آثار نفيس كشورهای اسلامی و غير اسلامی مرتبط با قرآن كريم داير خواهد شد.
اين نمايشگاه با مشاركت پتروشيمی بندر امام و شركت عمليات غير صنعتی و خدمات صنايع پتروشيمی برپا می‌‌شود.
------------------------------------------------------

پژوهشكده قرآنی تربت حيدريه افتتاح می‌شود غلامی -
مركز عالی پژوهش و تربيت استاد و مدرس قرآن كريم تربت حيدريه در قالب پژوهشكده قرآنی و مركز تربيت مدرس افتتاح می‌شود.
، مركز تربيت مدرس قرآن تربت حيدريه از طريق آزمون ورودی برای ترم پائيزه از بين خواهران و برادران دانشجو جذب خواهد كرد.
داشتن حداقل مدرك تحصيلی ديپلم و پذيرفته شدن در آزمون ورودی از جمله شرايط شركت در دوره تربيت مدرس است.
پژوهشكده قرآنی با استفاده از نرم‌افزارهای قرآنی به حوزه علميه خواهران و برادران تربت حيدريه و دانشجويان دانشگاه‌های اين شهرستان در زمينه كارهای تحقيقی قرآنی و اسلامی خدمات ارائه می‌دهد.
-----------------------
برگزاری مراسم اختتاميه اولين دوره مسابقات حفظ قرآن كريم در انگليس غلامی -
اولين دوره از مسابقات حفظ قرآن كريم در شهر ليورپول انگليس با معرفی برترين‌های اين دوره به كار خود پايان داد.
به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روزنامه «عكاظ» چاپ عربستان، اولين دوره از مسابقات حفظ قرآن كريم كه توسط بخش فرهنگی سفارت عربستان سعودی در شهر ليورپول در انگليس برگزار شد و برترين‌های اين دوره معرفی و جوايزی به رسم يادبود و تشويق جوانان به ‌آن‌ها اهدا شد.
همچنين، در اين دوره بيش از 45 حافظ قرآن در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان شركت كرده بودند كه هشت نفر از آنان به عنوان برترين‌های اين دوره معرفی شدند.
----------------------------------------

پنجمين ‌دوره‌ آموزشی قرآن و آداب اسلامی در لبنان پايان يافت غلامی-
: پنجمين دوره آموزش قرآن كريم و آداب اسلامی كه در مسجد الخليفه بيروت برگزار شده بود، پنج‌شنبه هشتم شهريورماه به كار خود پايان داد.
پنجمين دوره آموزشی قرآن كريم و آداب اسلامی كه همزمان با آغاز فصل تابستان در مسجد الخليف شهر بيروت پايتخت لبنان برگزار شده بود، روز پنج‌شنبه هشتم شهريورماه طی برگزاری مراسمی پايان يافت.
در اين مراسم كه با قرائت آياتی از قرآن كريم و تواشيح برگزار شد، پس از سخنرانی مسئولان وزارت اوقاف لبنان به شركت‌كنندگان لوح تقدير، شاخه گل و يك جلد كلام الله مجيد اهدا شد.
همچنين، اين دوره به مدت دو ماه برگزار شد.
----------------------------------

مسابقات حسن قرائت قرآن در كابل برگزار شد غلامی -
در آستانه ماه رمضان، مسابقات حسن قرائت قرآن در افغانستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی به نقل از آژانس خبرى پژواك، در اين مسابقات چهل تن از قاريان افغان شركت كردند.
در مراسم افتتاحيه اين مسابقات نعمت الله شهرانى وزير ارشاد، حج و اوقاف افغانستان هدف از برگزاری اين مسابقات را ادای احترام به ماه مبارك رمضان و استقبال از اين ماه عنوان كرد.
وی در ادامه بر احترام هرچه بيشتر به قرآن و توجه به توسعه فرهنگ قرآنی تاكيد كرد.
گفتنی است سال گذشته نيز مسابقات حسن قرائت قرآن با حضور ٤٩٦ قارى خانم و آقا برگزار شد كه در پايان مسابقات ١2 قارى به عنوان ستاره هاى مسابقات مورد تقدير قرار گرفتند.
--------------------------------------------------

افتتاح نخستين كتابخانه مصور آنلاين مربوط به تاريخ اسلام و مسلمانان غلامی -
نخستين كتابخانه مصور آنلاين مربوط به تاريخ اسلام و مسلمانان جهان از سوی رايزنی ميراث فرهنگی مسلمانان در دبی افتتاح شد.
اين كتابخانه شامل هزاران تصوير نسخ خطی از قرن دهم تا دوران متاخر و نيز تصاوير معاصر گرد‌آوری شده مربوط به هنر و معماری جهان اسلام از موزه‌های سراسر جهان است.
بسياری از تصاوير ضبط شده در اين كتابخانه آنلاين مربوط به خلق لحظات حساس و تاريخ‌ساز در دوره‌های مختلف تاريخ مسلمانان است.
تصاويری مربوط به وسايل و امور جراحی اوليه در خاورميانه كه قرن‌‌ها بعد از ابداع مسلمانان در اروپا نيز رايج شد، در اين كتابخانه وجود دارد.
نخستين كتابخانه مصور مربوط به تاريخچه مسلمانان جهان از طريق آدرس اينترنتی MuslimHeritageImages.com در دسترس است.
captcha