اعلام برنامه‌های مراكز تحت پوشش سازمان فرهنگی ــ هنری شهرداری تهران در ماه مبارك رمضان (9)

17:47 - September 08, 2007
Code de l'info: 1579214
ff
اعلام برنامه‌های مراكز تحت پوشش سازمان فرهنگی ــ هنری شهرداری تهران در ماه مبارك رمضان (9)
برنامه‌های كانون‌ها و مراكز وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در طول ماه مبارك رمضان اعلام شد.
) در ايام ماه مبارك رمضان برنامه‌های متنوعی در خانه‌های قرآن و فرهنگ‌سراهای تحت پوشش سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.
مجتمع فرهنگی هنری ميثاق(منطقه پنج) جلسات قرائت و تفسير قرآن كريم از ساعت 9 الی 11 و جشنواره بهار قرآن از ساعت هشت الی 18 را ويژه‌ی ماه مبارك رمضان و به صورت روزانه اجرا می‌كند.
برنامه‌های ختم قرآن، آموزش رايگان قرآن، مسابقه حضوری روان‌خوانی و حفظ غيرحضوری مفاهيم سوره‌ی مريم و تفسير موضوعی قرآن از برنامه‌های فرهنگ‌سرای بانو در ماه رمضان است.
فرهنگ‌سرای مدرسه نيز در ماه مبارك رمضان برنامه‌های مدرسه معرفت در روز 20 شهريورماه، تفسير نور در كل روزهای مهرماه، آموزش قرآن با نقاشی در روزهای 21 و 28 شهريورماه و كتابت قرآن كريم در كل روزهای مهرماه را اجرا می‌كند.
ختم و تفسير قرآن كريم، ديداريار در روز 15 شهريورماه و غنچه‌های قرآنی در روزهای 17 و 19 شهريورماه از برنامه‌های خانه فرهنگ قرآن منطقه هفت در ماه رمضان است.
همچنين مقابله با قرآن از ساعت 10 الی 12 و اجرای قصص قرآن از ديگر برنامه‌های كانون‌ها و مراكز وابسته به سازمان فرهنگی ــ هنری شهرداری تهران در خانه قرآن است.
---------------
تجليل آيت‌الله صافی‌گلپايگانی از نويسنده كوچك‌ترين قرآن جهان


آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی از نويسنده كوچك‌ترين قرآن جهان تجليل كرد.
آيت‌الله العظمی «صافی‌گلپايگانی» از مراجع تقليد در ديدار «رايين خانزاده» نويسنده كوچك‌ترين قرآن جهان با ايشان، از نزديك با هنرهای اين هنرمند جوان كشور آشنا شدند.
اين مرجع تقليد با تحسين اين هنرمند خواستار ارائه آثار برجسته وی به جهان اسلام شد تا رويكرد مسلمانان به سوی قرآن بيشتر شود.
رايين خانزاده نيز گفت: می‌تواند آيات قرآن را بر اشياء بسيار كوچك مثل دانه برنج، شكر و تار مو كتابت كند.
------------
برگزاری دومين جشنواره «رحمة للعالمين» در فرهنگسرای ملل
دومين جشنواره بين‌المللی «رحمة للعالمين» با شركت بيش از 10 كشور اسلامی 24 تا 31 شهريورماه 86 در فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود.
در اين جشنواره كه با هدف معرفی آداب و رسوم مسلمانان برگزار می‌شود، بيش از 10 كشور اسلامی يا مسلمان‌نشين چون سوريه، تركيه، اندونزی، لبنان، مغرب، كويت، افغانستان، روسيه، نيجريه، فيليپين و ... شركت می‌كنند.
در طول جشنواره هر كشور يك روز به معرفی آداب و رسوم خود در ماه رمضان می‌پردازد. اجرای موسيقی محلی كشورها و معرفی غذاهايی كه معمولاً برای سفره‌های افطار و سحر آماده می‌شود، يكی ديگر از بخش‌های اين جشنواره است.
دومين جشنواره بين‌المللی «رحمة للعالمين» با محوريت شخصيت پيامبر اعظم(ص) و با تأكيد بر شعار اتحاد ملی و انسجام اسلامی 24 تا 31 شهريورماه 86 در فرهنگسرای ملل واقع در بوستان قيطريه برگزار می‌شود.
----------------------
وزير آموزش و پرورش: توسعه نماز از اولويت‌های وزارتخانه آموزش و پرورش است
توسعه نماز در نظام آموزش و پرورش از اولويت‌های كاری اين وزارتخانه است و در سال‌های اخير اعتبار آن چندين برابر شده است.


«محمود فرشيدی» وزير آموزش و پرورش در اختتاميه شانزدهمين اجلاس سراسری نماز كشور كه روز گذشته 16شهريورماه در اراك برگزار شد با اعلام اين مطلب گفت: سرفصل برنامه‌های ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش انجام 88 برنامه است كه برخی از آن شامل، جشن شكوفايی در مدارس، آموزش عملی نماز در دوره ابتدايی، برنامه‌های حوزه اذان و احكام نماز و با نشاط‌سازی محيط است.
وی در ادامه افزايش توليدات مرتبط با نماز را از ديگر دستاوردهای نظام آموزشی عنوان و افزود: تجهيز و نوسازی نمازخانه‌های مدارس از ديگر برنامه‌های انجام شده در اين وزارتخانه است.
وزير آموزش و پرورش همچنين از تاليف پنج هزار جلد كتاب جديد در سال جاری خبر داد و تصريح كرد: اين ميزان كتاب در حوزه نماز و با تيراژ يك ميليون و 300 هزار بوده است.
فرشيدی با اشاره به چاپ 14 هزار عنوان كتاب با بيش از پنج ميليون تيراژ در سال گذشته گفت: اعتبارات حوزه نماز اين وزارتخانه هفت و نيم درصد افزايش يافته است.
وی در پايان افزود: يك هزار نيرو در سال جديد در ارتباط با نماز آموزش می‌بينند و همچنين برای اولين‌بار در اين وزارتخانه فراخوان پژوهش نماز در سال گذشته انجام شد.
captcha