اعلام آمادگی بیش از ۵۰ کشور برای حضور در مسابقات قرآن جایزه کویت
کد خبر: 3054417
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

اعلام آمادگی بیش از ۵۰ کشور برای حضور در مسابقات قرآن جایزه کویت

گروه بین‌الملل: «یعقوب الاحمد»، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن حفظ، قرائت و تجوید جایزه کویت از آمادگی بیش از ۵۰ کشور برای حضور در این مسابقات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه الکترونیکی «الآن»، یعقوب الاحمد در این باره گفت: ششمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تجوید جایزه کویت، از 14 فرودین‌ماه آغاز می‌شود و تا 21 فروردین‌ ادامه دارد.
این مسابقات علاوه بر رشته‌های مختلف حفظ، قرائت و تجوید، در رشته «برترین طرح فنی خدمت به قرآن» نیز برگزار می‌شود که مبتکران می‌توانند، جدیدترین طرح فنی خود در زمینه خدمت به قرآن را در این مسابقات ارائه دهند.
این مسابقات به همت اداره امور قرآن وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت برگزار می‌شود.
در این دوره از مسابقات «حمیدرضا عباسی» و «پیمان ایازی» به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های تلاوت و حفظ کل قرآن شرکت می‌کنند.
حمید‌رضا عباسی متولد 1355 در شهر زنجان و در حال حاضر ساکن مشهد مقدس است. وی سال 1390 به مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی اعزام و با وجود برتری وی نسبت به رقبا به اذعان اساتید به عنوان نفر چهارم معرفی شد.
«پیمان ایازی» متولد سال 1369 قائمشهر مازندران است. وی تا‌کنون به مسابقات بین‌المللی روسیه، الجزایر و تونس اعزام شده و قرار است در اولین اعزام سال 1394 به کویت برود.
در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن جایزه کویت که فرودین‌ماه 93 برگزار شد، 107 حافظ و قاری قرآن از 57 کشور جهان حضور داشتند و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینار با محوریت قرآن از برنامه‌های جانبی این رقابت‌ها بود.
«سید‌محمد کرمانی» به عنوان نماینده کشورمان در رشته قرائت در مسابقات قرآن کویت شرکت کرد که وی با وجود شایستگی کسب مقام اول به هیچ مقامی نرسید. حسن سلیمانی نیز نماینده ایران در رشته حفظ کل قرآن پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت بود.

captcha