ابراز نارضایتی حافظ ایرانی از داوری مسابقات کویت/ سومالی رتبه نخست حفظ را کسب کرد
کد خبر: 3107877
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸

ابراز نارضایتی حافظ ایرانی از داوری مسابقات کویت/ سومالی رتبه نخست حفظ را کسب کرد

گروه بین الملل: «پیمان ایازی»، نماینده کشورمان در رشته حفظ کل قرآن ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت از نتایج اعلام‌شده از سوی کمیته داوران ابراز نارضایتی کرد.

«پیمان ایازی»، حافظ ایرانی و نماینده کشورمان در رشته «حفظ کل قرآن به روایت حفص از عاصم»، در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت در گفت‌وگو با  خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: من از نتایج اعلام‌شده در رشته حفظ کل قرآن این دوره از مسابقات اصلا راضی نیستم.
وی افزود: اعضای هیئت داوران مسابقات کویت از من سه سؤال درباره حفظ آیات قرآن پرسیدند که به درستی به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دادم.
ایازی، حضور در این مسابقات را برای خود به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات و افتخار دانست و گفت: عملکرد هیئت داوران این مسابقات بسیار جانبدارانه بود.
پیمان ایازی به رتبه‌های برتر رشته حفظ کل قرآن به روایت «حفص از عاصم» در مسابقات کویت اشاره کرد و گفت: نمایندگان کشورهای سومالی، عربستان، فلسطین، سودان و قطر به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.
وی گفت: نمایندگان سودان و قطر در حالی حائز رتبه‌های چهارم و پنجم شدند، که برخی آیات قرآن را جا انداختند و اشتباهات بسیار فاحشی داشتند و در واقع اگر نمایندگان سومالی و عربستان که رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند، در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران این چنیین به سؤالات داوران پاسخ می‌دادند، هرگز حائز رتبه‌ای نمی‌شدند.

captcha