سؤالات کمیته داوری را بدون اشتباه پاسخ دادم/ رشته «قرائات عشر»؛ وجه تمایز رقابت‌های قرآنی کویت
کد خبر: 3090514
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
نماینده ایران در رشته حفظ مسابقات کویت:

سؤالات کمیته داوری را بدون اشتباه پاسخ دادم/ رشته «قرائات عشر»؛ وجه تمایز رقابت‌های قرآنی کویت

گروه بین‌الملل: پیمان ایازی گفت: به هر ۳ سؤال کمیته داوری پاسخ کامل و بدون اشتباه ارائه دادم و حافظان سعودی، قطری و شرکت‌کننده کم‌سن و سال بنگلادشی مهمترین رقیبان من در رشته حفظ کل رقابت‌های قرآنی کویت هستند.

«پیمان ایازی»، نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته «حفظ کل قرآن به روایت حفص از عاصم» ششمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تجوید جایزه کویت، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب درباره سطح مسابقات گفت: این دوره از مسابقات کویت در سطح بسیار بالایی در حال برگزاری است، به‌گونه‌ای‌که از برخی مسابقات بین‌المللی قرآن که پیش از این شرکت کرده بودم، بالاتر است و در این رقابت شرکت‌کنندگانی بسیار قوی و مسلط در رشته حفظ کل قرآن حضور دارند.
پیمان ایازی تصریح کرد: مسابقات کویت به چند دلیل از دیگر مسابقات بین‌المللی قرآن متمایز است؛ اول به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان که تقریباً از 60 کشور جهان هستند و دوم از لحاظ کیفیت که در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود و دیگر این که رشته‌ای به نام «القراءات العشر»(قراءت‌های دهگانه) دارد که در دیگر مسابقات قرآنی شاهد آن نبودیم.
این حافظ ایرانی تصریح کرد: من به هر 3 سؤال کمیته داوری پاسخ کامل و بدون اشتباه ارائه دادم و حافظان سعودی، قطری و شرکت‌کننده کم‌سن و سال بنگلادشی مهمترین رقیبان من در رشته حفظ کل قرآن این دوره رقابت‌ها هستند.
پیمان ایازی با اشاره به اینکه نتیجه مسابقات چهارشنبه هفته جاری اعلام خواهد شد، گفت: چهارشنبه مراسم اختتامیه مسابقات برگزار و در آن نتایج رقابت‌ها اعلام خواهد شد، البته احتمال دارد که نتایج غیررسمی مسابقات در روز سه‌شنبه اعلام شود.
حافظ کل قرآن کریم کشورمان درباره پیش‌بینی خود از نتایج مسابقات اظهار داشت: احساس می‌کنم که به لطف خدا و اهل بیت(ع) از جمله نفرات برتر مسابقات باشم و پیش‌بینی می‌کنم که جزو پنج حافظ برتر خواهم بود.
ایازی با اشاره به شیوه برگزاری مسابقات و تعامل برگزارکنندگان این رقابت‌های قرآنی با شرکت‌کنندگان اظهار داشت: میزبان با شرکت‌کنندگان تعامل مطلوبی داشته است.
وی افزود: پیش از این در 3 مسابقه بین‌المللی تونس، الجزایر و روسیه شرکت‌کرده بودم، اما به نظر من تشریفات این مسابقه در سطح خوبی است و رفتار محترمانه‌ای با حفاظ و قراء می‌شود.
وی تأکید کرد: برخورد برگزارکنندگان با حافظان و قاریان خیلی خوب بود و همه امور مسابقه به خوبی انجام می‌شود؛ هیچ مزاحمتی برای متسابقین ایجاد نمی‌کنند و تلاش می‌شود قاری و حافظ در فضای خوبی قرار بگیرد تا بتواند مشارکت خوبی توأم با آرامش داشته باشد.

وی تصریح کرد: مثلاً اگر قاری و حافظ را برای بازدید از اماکن دیدنی می‌برند، هیچ‌گونه اجباری برای همراهی شرکت‌‌کنندگان با آنان نیست، درحالی‌که در دیگر رقابت‌ها متسابق را به شرکت در برنامه‌ها ملزم می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هتل محل اقامت متسابقین بسیار مناسب است، اظهار داشت: کار خوبی که در این مسابقات شاهد آن بودیم این است که محل برگزاری مسابقات همان هتل محل اقامت متسابقین است‌.
ایازی درباره کمیته داوری مسابقات گفت: داور ایرانی در کمیته داوری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت حضور ندارد و اعضای کمیته داوران از ترکیه، مصر، بحرین، کویت، عربستان و الجزایر هستند.
وی همچنین درباره فعالیت‌های جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت اظهار داشت: دیروز برنامه گردش در بازارهای سنتی و تاریخی کویت، و جمعه هم برنامه بازدید از مسجد جامع بزرگ کویت و شرکت در نماز جمعه برگزار شد.
وی افزود: بازدید از موزه‌ها، رستوران‌های معروف و اماکن دیدنی کویت از جمله برنامه‌های تفریحی طراحی شده برای متسابقین بود.
پیمان ایازی همچنین به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در حاشیه ششمین‌ دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تجوید قرآن جایزه کویت برگزار شده است، اشاره کرد و ضمن خوب ارزیابی کردن این نمایشگاه، تأکید کرد: در این نمایشگاه چند هنرمند ایرانی نیز حضور دارند که کارهای فاخری ارائه کرده‌اند و ما از آنها بازدید کردیم.

captcha