رقابت نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت
کد خبر: 3089350
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

رقابت نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت

گروه بین‌الملل: «پیمان ایازی»، نماینده کشورمان در رشته حفظ کل و حمیدرضا عباسی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته تلاوت در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه الکترونیک «البشری»، فعالیت‌های ششمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تجوید قرآن جایزه کویت که از 12 فروردین‌ماه در کویت آغاز شده است، دیروز نیز در هتل «کراون بلازا» منطقه «الفروانیه» کویت ادامه یافت و نمایندگان ایران در رشته حفظ کل قرآن به روایت «حفص از عاصم» و تلاوت به رقابت پرداختند.
مسابقات بین‌المللی قرآن کویت دیروز در دو جلسه ادامه یافت که در جلسه دوم این مسابقات، در رشته حفظ کل به روایت حفص از عاصم، پیمان ایازی از ایران؛ اکبر علی عبدالله از قرقیزستان؛ برهاتوف زکریا بن رضا از روسیه؛ خالق‌اف لطف‌الله از تاجیکستان، محمد عبدالله آدم از سودان و حافظ محمد عمر از پاکستان به رقابت پرداختند.
در جلسه دوم دیروز همچنین در رشته تلاوت، حمیدرضا عباسی از ایران؛ صمداف اسلام‌الدین از تاجیکستان؛ اصحاب‌اف واحیتا این زائیدی از روسیه؛ رحمان‌اف خورشید از قرقیزستان و قاری شاهد زمان بن قادر خان از پاکستان به رقابت پرداختند.
در رشته قرائت ده‌گانه متواتر قرآن به روش «شاطبیه» و «دره» نیز، عبدالرحمن محمد ابراهیم ابوبکر از سودان به رقابت پرداخت.
همچنین در جلسه‌ نخست دیروز، در رشته حفظ کل قرآن کریم به روایت حفص از عاصم، محمد شعبان جعفر از مصر؛ ابراهیم بن عیسی از عمان؛ حمزه محمد احمد از سنگال؛ ابوبکر علی موسلیار از هند و سنغاری خالد از ساحل عاج به رقابت پرداختند.
در جلسه نخست دیروز در رشته تلاوت نیز ماهر الفرماوی از مصر؛ سمارو مصطفی بن الحسن از ساحل عاج؛ باسط محیی الدین کونجی از هند و احمد بن راشد الذیابی از عمان رقابت کردند.
حمید‌رضا عباسی متولد 1355 در شهر زنجان و در حال حاضر ساکن مشهد مقدس است. وی سال 1390 به مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی اعزام و با وجود برتری وی نسبت به رقبا به اذعان اساتید به عنوان نفر چهارم معرفی شد.
«پیمان ایازی» متولد سال 1369 قائمشهر مازندران است. وی تا‌کنون به مسابقات بین‌المللی روسیه، الجزایر و تونس اعزام شده و در اولین اعزام سال 1394 نیز به مسابقات بین‌المللی قرآن کویت اعزام شد.

captcha