افتتاح مسابقات بین‌المللی قرآن کویت
کد خبر: 3488410
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

افتتاح مسابقات بین‌المللی قرآن کویت

گروه بین‌الملل: مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تجوید قرآن «جایزه کویت» ساعت 12 امروز، 25 فروردین‌ماه، به وقت محلی در هتل «کروان پلازا»ی کویت برگزار شد.

افتتاح مسابقات بین‌المللی قرآن کویت

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «جایزه بین‌المللی قرآن کویت»، مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات قرآن کویت، با حضور «صباح خالد »، معاون نخست‌وزیر این کشور برگزار شد.

«یعقوب الاحمد»، رئیس کمیته برگزارکننده آیین افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات گفت: در حاشیه این دوره از مسابقات نمایشگاه قرآنی نیز برگزار می‌شود و در این نمایشگاه، بزرگترین مصحف جهان که کار ثبت آن در کتاب رکوردهای «گینس» در حال انجام است، به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: در این نمایشگاه قرآن بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از فن‌آوری هولوگرام(تصویر سه بعدی)، تصاویر مربوط به آیات قرآنی مرتبط با آفرینش و اعجاز قرآن را مشاهده کنند.

«فهد الجنفاوی»، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت نیز درباره پوشش برنامه‌های این دوره از مسابقات تأکید کرد: در مسابقات امسال، شاهد اهتمام قابل توجه رسانه‌های کویت و دیگر کشورهای عربی و اسلامی هستیم.

وی  افزود: شبکه‌های «اثراء»، «المجد»، «اقرأ»، و شبکه «اهل القرآن» از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای هستند که این رویداد مهم قرآنی را به‌صورت کامل و مستقیم پوشش می‌دهند؛ همچنین شبکه‌های رادیویی قرآنی کویت و عربستان این مسابقات را پوشش خواهند داد؛ علاوه بر این، شبکه‌های زیادی نیز هستند که به صورت روزانه گزارش‌هایی از این مسابقات پخش می‌کنند و در حاشیه این رقابت‌ها با میهمانان و شرکت‌کنندگان مصاحبه‌هایی انجام می‌دهند.

الجنفاوی تصریح کرد: فعالیت‌های هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تجوید قرآن «جایزه کویت» به صورت زنده از طریق اینترنت نیز پخش خواهد شد.

گفتنی است، هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ،‌تلاوت و تجوید قرآن جایزه کویت از امروز چهارشنبه، ۲۵ فروردین‌ماه آغاز شد و تا اول اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت؛ نفرات برتر این دوره از مسابقات با حضور «صباح احمد جابر الصباح»، امیر کویت تجلیل خواهند شد.

محمد محمودی از تبریز و ابراهیم فلاح تبسم چهره از گیلان به ترتیب نمایندگان ایران در رشته‌های حفظ کل قرآن و قرائت هفتمین دوره مسابقات قرآن جایزه کویت، هستند.

captcha