گزارشی از مسابقات بین‌المللی قرآن کویت/ حافظ ایرانی امروز اجرا می‌کند
کد خبر: 3489252
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

گزارشی از مسابقات بین‌المللی قرآن کویت/ حافظ ایرانی امروز اجرا می‌کند

گروه بین‌الملل: هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کویت»، در حالی با رقابت متسابقین در رشته‌های مختلف در سالن اجتماعات هتل «کروان پلازا»ی کویت در حال برگزاری است که «محمد محمودی»، نماینده کشورمان در رشته حفظ کل این مسابقات امروز در جایگاه تلاوت حضور می‌یابد.

گزارشی از مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کویت»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه کویتی «الوطن»، مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت روز چهارشنبه، 25 فروردین‌ماه، با حضور 100 متسابق از 55 کشور برگزار و قرعه‌کشی زمان اجرای متسابقین نیز چهارشنبه‌شب برگزار شد.

در نخستین روز رقابت‌ متسابقین که پنجشنبه، 26 فروردین‌ماه آغاز شد، در رشته حفظ کل قرآن به روایت «حفص از عاصم»، «محمد ارشاد بن عبدالله» از مالزی، «عبدالمؤمن ابراهیم»، از غنا، «فیصل بن محمد بن مزعل الحارثی» از عربستان، «ایام الدین فرح الدینوف» از روسیه، «اسماعیل زلوترغ» از بوسنی، «موسی محمد علی عوض مدفع» از فلسطین و «عبدالله علی هاشم احمد الهاشمی» از امارات به رقابت پرداختند.

در ادامه نخستین روز این مسابقات، در رشته قرائات دهگانه متواتر قرآن، «ایوب بن رفیق عوینتی» از تونس قرائت خود را ارائه داد.

در  نخستین روز هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت در رشته تلاوت نیز، «محمد توحید» از بنگلادش آیات 5 تا 11 سوره آل‌عمران را به روایت «حفص از عاصم» تلاوت کرد و سپس «ابراهیم فلاح تبسم چهره» از جمهوری اسلامی ایران آیات 19 تا 25 سوره آل‌عمران، «ابراهیم حسین اوریمبو» از تانزانیا آیات 133 تا 140 سوره آل‌عمران و «نور الحق یهوذا» از غنا آیات 144 تا 150 سوره آل‌عمران را به روایت «حفص از عاصم» تلاوت کردند.

در ادامه این مسابقات، در رشته حفظ کل قرآن به روایت حفص از عاصم، «خطری المختار الشیخ الدخی» از موریتانی، «مؤمن خضر» از توگو(کشوری در غرب آفریقا)، «اسلام‌زاده مفتاح‌الدین» از تاجیکستان، «انس بن‌هاشم محمد علی المشهدانی» از قطر، «همام ثامر ابراهیم حمدام» از عراق، «مختار عبدالله محمد عبدالرحیم»، از سودان و «عماد بن سعد لعوینی» از فرانسه به رقابت پرداختند.

تلاوت «بسام عبدالملک عبدالحمید عبدالله» از یمن در رشته قرائات متواتر ده‌گانه قرآن از دیگر بخش‌های هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت بوده است.

در این دوره از مسابقات، همچنین تاکنون در رشته قرائت، «ایروان اسماعیل عبدالله» از اندونزی در تلاوت آیات 36 تا 45 سوره انعام، «محمد تومی محمد بشوشه» از الجزایر در تلاوت آیات 60 تا 69 سوره انعام، «علی حوجه ناغما نوف» از قزاقستان در تلاوت آیات 95 ـ 102 سوره انعام، «محمد ظهیر زراداد» از آفریقای جنوبی در تلاوت آیات 158 تا 165 سوره انعام و «اسامه هاشم علوی الصافی»، از امارات در تلاوت آیات 19 تا 31 سوره انبیاء به رقابت پرداخته‌اند که این تلاوت‌ها به روایت «ورش از نافع» بوده است.

برنامه‌های جانبی مسابقات قرآن جایزه کویت

کمیته برنامه‌ها و فعالیت‌های جانبی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت روز جمعه، فعالیت‌ها و برنامه‌های متعددی را برای شرکت‌کنندگان داشت که مشارکت در نماز جمعه مسجد بزرگ کویت، حضور در ضیافت ناهار وزیر دادگستری و اوقاف و امور اسلامی کویت، بازدید از برج‌های کویت و بیت عثمان و دیدار از برخی اماکن گردشگری و آثار تاریخی و فرهنگی کویت از جمله این برنامه‌‌‌ها بود.

گفتنی است، هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ،‌تلاوت و تجوید قرآن جایزه کویت چهارشنبه، ۲۵ فروردین‌ماه آغاز شد و تا اول اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت؛ نفرات برتر این دوره از مسابقات با حضور «صباح احمد جابر الصباح»، امیر کویت تجلیل خواهند شد.

محمد محمودی از تبریز و ابراهیم فلاح تبسم چهره از گیلان به ترتیب نمایندگان ایران در رشته‌های حفظ کل قرآن و قرائت هفتمین دوره مسابقات قرآن جایزه کویت، هستند.

مطالب مرتبط
captcha