مسابقات قرآن کویت به روایت تبسم‌‌چهره/ استقبال مردمی ضعیف است
کد خبر: 3489858
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

مسابقات قرآن کویت به روایت تبسم‌‌چهره/ استقبال مردمی ضعیف است

گروه بین‌الملل: نماینده ایران در رشته قرائت هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کویت» گفت: استقبال شهروندان کویتی از فعالیت‌های این رویداد قرآنی ضعیف است.

مسابقات قرآن کویت به روایت فلاح تبسم‌‌چهره/ استقبال مردمی ضعیف است
«ابراهیم فلاح تبسم‌چهره»، نماینده ایران در رشته قرائت هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کویت»، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: در این مسابقات ما شاهد حضور بسیار کمرنگ مردم هستیم، به‌طوری که در سالن مسابقات تنها شرکت‌کنندگان و مسئولان برگزاری مسابقات حضور دارند.

وی افزود: در رقابت‌های بین‌المللی قرآن کشورمان همه ساله شاهد حضور گسترده قشرهای مختلف مردمی هستیم و در حقیقت، اگر مردم نباشند مسابقات معنایی ندارد؛ اما استقبال شهروندان کویتی از هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور بسیار کم‌ و ضعیف است.

تبسم‌چهره از فعالیت‌های کمیته برگزارکننده مسابقات جایزه کویت و نوع سازماندهی مسابقات ابراز رضایت کرد و گفت: میزان خدمات و امکاناتی که برای شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها فراهم شده، تاکنون عالی بوده است و تمامی شرکت‌کنندگان نیز از خدمت‌رسانی اعضای کمیته برگزارکننده مسابقات رضایت دارند.

نماینده ایران در رشته قرائت با بیان این‌که قاریان و حافظانی با سطح بالا در هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت حضور یافته‌اند، یادآور شد: در این دوره از مسابقات قاریان و حافظانی با توانمندی بالا حضور دارند که سبب ارتقای سطح مسابقات شده است.

قاری برجسته کشورمان تصریح کرد: کمیته برنامه‌ها و فعالیت‌های جانبی این مسابقات تاکنون برنامه‌های متنوعی برای شرکت‌کنندگان جرا کرده است و کمیته برگزارکننده مسابقات نیز مبلغی را هنگام ورود متسابقین به این کشور به آن‌ها می‌دهد تا خریدهای خود را با آن انجام دهند.

وی در ادامه بازدید از مسجد بزرگ کویت، موزه و برج‌های این کشور و سایر اماکن گردشگری و فرهنگی کویت و همچنین، گردش در بازار را از جمله برنامه‌های فرهنگی ـ تفریحی حاشیه‌ای رقابت‌ها دانست که تاکنون برای شرکت‌کنندگان اجرا شده است.

گفتنی است، هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ،‌تلاوت و تجوید قرآن جایزه کویت چهارشنبه، ۲۵ فروردین‌ماه آغاز شد و مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر روز چهارشنبه، اول اردیبهشت‌ماه، با حضور «صباح احمد جابر الصباح»، امیر کویت برگزار خواهد شد.

محمد محمودی از تبریز و ابراهیم فلاح تبسم چهره از گیلان به ترتیب نمایندگان ایران در رشته‌های حفظ کل قرآن و قرائت هفتمین دوره مسابقات قرآن جایزه کویت، هستند.

مطالب مرتبط
captcha