عضوگیری طرح «همیار حجاب» در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3509295
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶

عضوگیری طرح «همیار حجاب» در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه اجتماعی: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با حضور در نمایشگاه قرآن مشهد از همیاران افتخاری حجاب ثبت‌نام می‌کند.

معصومه صاحب‌جمعی، مسئول کمیته عفاف و حجاب یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد و مشاور شورای امر به معروف نمایشگاه بین‌المللی مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی از عضوگیری طرح «همیار حجاب» در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد خبر داد.
وی در توضیح این طرح عنوان کرد: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی یک تشکل مردم‌نهاد است که در سراسر کشور به احیای این فریضه می پردازد و در مشهد نیز به ریاست حجت‌الاسلام لطفی، عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد فعالیت می‌کند.
مسئول اجرایی مجمع رهروان امر به معروف خراسان رضوی ادامه داد: این طرح با هدف احیای فریضه امر به معروف که بسیار در جامعه مهجور واقع شده و از مطالبات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ویژه نماینده ایشان در مشهد است، از فروردین‌ماه امسال با راه‌اندازی مرکز ثامن در جوار حرم رضوی آغاز به کار کرد.
وی تشریح کرد: بر این اساس، همیاران حجاب روزانه در دو نوبت صبح و بعداز ظهر در چهار خیابان منتهی به بارگاه رضوی مبادرت به تذکر لسانی به زائران و مجاوران حضرت رضا می‌کنند.
صاحب‌جمعی با بیان اینکه ما همچنین در بوستان‌ها و مکان‌های پرتردد که با وجود منکرات همراه باشد به ترویج معروفات می پردازیم، رویکرد این مجمع را «دعوت به خوبی‌ها» عنوان کرد و گفت: ما زیاد نهی از منکر نمی‌کنیم بلکه رویکرد اصلی ما امر به معروف و دعوت به خوبی‌ها است.
وی اضافه کرد: یکی از مصادیق این رویکرد این است که در نمایشگاه به بانوانی که از حجاب کاملی برخوردارند گل اهدا می‌شود و بانوانی هم که دارای حجاب کمتری هستند را با دادن بسته‌های فرهنگی و کتب مرتبط به حجاب ترغیب می‌کنیم.
مشاور شورای امر به معروف نمایشگاه بین‌المللی مشهد با تأکید بر اینکه رویکرد طرح همیار حجاب مردمی است نه مأموری، ابراز کرد: همیاران امر به معروف، همراه مردم در اجرای این فریضه هستند. کسی که همیار امر به معروف است سعی می‌کند با خیرخواهی و بدون هتک حرمت به افراد تاثیرگذار باشد.
وی اظهار کرد: در دیداری که با امام جمعه مشهد داشتیم، ایشان از وضعیت فعلی حجاب در جامعه بسیار نگران بودند لذا ما تمام تلاش خود را کردیم تا کلیه پوشش های اسلامی به نمایش گذاشته در نمایشگاه کاملا با چارچوب‌های اسلامی انطباق داشته و از خطوط قرمز فراتر نرود.
صاحب‌جمعی با بیان اینکه غرفه های عفاف و حجاب امسال تلفیقی از محتوا، پژوهش، مشاوره و عرضه تولیدات است، اضافه کرد: ستاد مردمی عفاف و حجاب گلبهار نیز مسئولیت پژوهش و محتوای کل کمیته عفاف و حجاب را برعهده داشت.
وی یادآور شد: البته این نمایشگاه قرآن است و ما کمتر در آن با مناظر بدحجابی مواجهیم اما قبل از تحویل غرفه‌ها به غرفه‌داران نیز از طرف کمیته امر به معروف تذکرات لازم را دادیم و طبق یک میثاق‌نامه با غرفه‌داران بانو از آن‌ها درخواست کردیم شئونات اسلامی را رعایت کنند.
مسئول کمیته عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن مشهد در ادامه افزود: تجمیع تمام کانون‌ها، سمن‌ها، مؤسسات، اساتید و ستادهای امر به معروف مانند ستاد رهروان، رهپویان و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری نشست‌های تخصصی با آنان یکی از اقدامات خوبی بود که امسال در نمایشگاه انجام شد.
وی در خصوص رونمایی از چادر عروس که پیش از این وعده رونمایی از آن در نمایشگاه امسال داده شده بود نیز بیان کرد: در صورتی که نتوانیم در روزهای پایانی نمایشگاه از این چادر رونمایی کنیم، در نمایشگاه‌های عفاف و حجاب سطح شهر از آن رونمایی خواهد شد.
صاحب‌جمعی در خصوص دوخت چادر رایگان در یکی از غرفه‌های عفاف و حجاب نمایشگاه نیز گفت: تولیدی و مرکر عفاف و حجاب دستان که غرفه‌ آن‌ها پوشیده است، با دو نفر نیرو در میان بانوان دوخت چادر رایگان را انجام می‌دهد.
وی ابراز کرد: در گذشته اینگونه بود که اگر مؤسسه‌ای دوخت رایگان در نمایشگاه داشت آن را منوط به خرید پارچه از خود می‌کرد اما امسال این کار صرفا یک کار خدماتی است و در جهت اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب صورت می‌گیرد. بر این اساس، این مؤسسه دوخت هر نوع چادری اعم از رنگی، مشکی، ساده و مدل‌دار را به صورت رایگان انجام می‌دهد.
مشاور شورای امر به معروف نمایشگاه بین‌الملی مشهد در پایان از تخفیف 10 تا 30 درصدی تمام غرفه‌ها ی بخش عفاف و حجاب گفت و یادآور شد: ما امسال حضور تعدادی از تولیدی‌های لباس آقایان را نیز در نمایشگاه داشتیم بر این اساس تولیداتی برخوردار از پارچه نخی همره با رعایت ملاحظات اسلامی اعم از یقه بسته، آستین بلند و حتی لباس‌های محرم با عکس‌هایی از بزرگان و حماسه آفرینان انقلاب اسلامی ارائه شد.
captcha