نیازمند توجه به شخصیت سیاسی امام رضا(ع) به عنوان یک اسوه هستیم
کد خبر: 3521965
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲

نیازمند توجه به شخصیت سیاسی امام رضا(ع) به عنوان یک اسوه هستیم

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امام رضا(ع) دارای یک شخصیت سیاسی بودند، گفت: ما باید به شخصیت ایشان به عنوان یک اسوه توجه کنیم اما دشمنان تلاش می‌کنند، سیره امام رضا(ع) را نسبت به موضوعات مختلف خیلی عادی و خنثی جلوه دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز، 21 مردادماه در مراسم آغاز به کار بخش بین‌‌الملل جشنواره فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) در مشهد، اظهار کرد: دو موضوع محدودیت ابزار و امکانات در معرفی اسلام و تحریک معارف ناب اهل‌بیت(ع) از جمله موضوعاتی است که باعث می‌شود ما در انتقال مطالب اسلام به جهان دچار مشکل شویم.
حجت‌الاسلام پژمان‌فر تصریح کرد: موضوع اول که مربوط به محدودیت ابزار و امکانات می‌شود، به دلیل پیشرفت جهان، قابل رفع است اما دومین موضوع که تحریف است، خطر خیلی مهمی محسوب می‌شود.  
واقعیت وجودی ائمه‌(ع) برای مردم تبیین نمی‌شود
وی با بیان اینکه متاسفانه هم‌اکنون واقعیت وجودی ائمه‌(ع) برای مردم تبیین نمی‌شود، ادامه داد: امروز در حوزه انتقال سیره رضوی با توجه به امکانات و ابزارهای موجود دچار مشکل نیستیم زیرا شرایط مهیا بوده و دنیا آمادگی بیشتری برای آشنایی با معارف اهل بیت(ع) پیدا کرده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: به دلیل تحریفی که نسبت به ائمه(ع) به خصوص امام رضا(ع) انجام گرفته، نتوانستیم واقعیت شخصیت این بزرگواران را بشناسانیم.
وی با تأکید بر اینکه امام رضا(ع) دارای یک شخصیت سیاسی بودند، گفت: ما باید به شخصیت ایشان به عنوان یک اسوه توجه کنیم اما دشمنان تلاش می‌کنند، سیره امام رضا(ع) را نسبت به موضوعات اجتماعی و سیاسی خیلی عادی و خنثی جلوه دهند.
حجت‌الاسلام پژمان‌فر یادآور شد: دشمنان تلاش می‌کنند تا این تفکر را ترویج دهند که اگر کسی امام رضا(ع) را دوست دارد و به ایشان ارادت خاصی قائل است، نباید نسبت به مسائل پیرامونی خودش حساس باشد.
وی تصریح کرد: این تأکید دشمنان در حالی است که امام رضا(ع) یک شخصیت کاملا سیاسی بوده و نسبت به مسائل پیرامون خود، حساسیت ویژه‌ای داشتند که اقامه نماز عید فطر توسط ایشان، مصداق بارز این موضوع است.
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نباید بگذاریم این بعد شخصیتی امام رضا(ع) مورد غفلت قرار بگیرد بلکه باید تلاش کنیم تا دوستداران این حضرت در سراسر جهان افزایش یابند.
وی با بیان اینکه کسانی که از سیره امام رضا(ع) فاصله دارند شهادت را یک کار غیر اخلاقی می‌دانند، اظهار کرد: هم‌اکنون تحریف‌های زیادی در مورد اسلام ناب انجام گرفته است که ما باید در این راستا نیز اقداماتی را انجام دهیم.
تلاش برای نشان دادن چهره واقعی ائمه‌(ع) به عموم مردم
حجت‌الاسلام پژمان‌فر با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا چهره واقعی ائمه‌(ع) را به مردم نشان دهیم، گفت: جریان‌های تکفیری همچون داعش در مقابل ما ایستادند و زندگی ائمه‌(ع) را تحریف کردند اما نباید بگذاریم آنها به اهداف خود دست پیدا کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما باید به یک معرفت خاصی نسبت به امام رضا(ع) دست پیدا کنیم، همانطور که ایشان ایستادند و با شهادت از اسلام دفاع کردند ما نیز باید بایستیم و بدانیم که معرفت نفس کلامی نبوده بلکه یک جریان اسلام‌ساز است.
وی یادآور شد‌: ما در مجلس شورای اسلامی تلاش کردیم نسبت به تمام حرکت‌ها برای آشنایی مردم با سیره و معارف ائمه(ع) در سراسر اسلام اقداماتی را انجام دهیم.
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: این جشنواره یک فرصت بسیار ارزشمند بوده که باید از آن بهره‌مند شده و در راستای ارتقاء و افزایش تاثیرگذاری آن تلاش کنیم.
captcha